Alyson Noel - Krajina tieňov (recenzia)

Ever a Damen prežili spolu množstvo minulých životov, čelili mnohým nebezpečenstvám. Keď je ich dlho očakávaný život takmer na dosah, Damena zasiahne silná kliatba, ktorá môže všetko zničiť. I jediný dotyk rúk či pier môže spôsobiť okamžitú smrť - ponorenie do Krajiny tieňov, domova stratených duší. Ever je odhodlaná Damena zachrániť a pomoc prichádza z neočakávaného zdroja - od surfera Juda. Hoci sa Ever a Jude práve stretli, Jude sa správa veľmi dôverne. Jeho zelenomodré oči, opálená pokožka, nezvyčajné schopnosti a tajomná minulosť Ever priťahujú. Jej láska k Damenovi je skúšaná viac ako kedykoľvek predtým.

Dej tejto časti sa odohráva iba pár dní po skončení druhej knihy. Začiatok knihy ma prekvapil pohodovou a príjemnou atmosférou medzi Ever a Damenom. Zisťujú, čo všetko prináša to, že sa ich DNA nemôžu spojiť. Damenov stav sa viditeľne zlepšil, avšak je presvedčený, že urobil vo svojom živote veľa chýb. Práve preto chce predať svoj dom a všetky ďalšie cennosti. Ever si nájde svoju novú prácu, v ktorej spoznáva záhadného Juda.

Zrazu cítim, ako ma striasa. Dívam sa na neho, na jeho krivé zuby, jazvu pretínajúcu jeho obočie, husté vlasy splstené do dredových pramienkov, na jeho dôverne známe zelenomodré oči - ubezpečujem sa, že je to len niekto, koho som spoznala v minulosti a že nie je taký, ako ja.

Ever mu na začiatku rozpráva jeho minulosť a predpovedá budúcnosť. Tu autorka prostredníctvom Ever dokonale opísala minulosť tejto postavy. Čitateľ tak spoznáva celý Judov príbeh. Táto scéna mala byť istým konkurzom do jej novej práce. Jude je fascinovaný jej talentom a výnimočnými schopnosťami a tak ju okamžite prijíma.

Spomínam si na moment, keď ma Jude nachytal v obchode, ako sa mi rozbúchalo srdce, červenali líca a v žalúdku som cítila zvláštne napätie. V jeden moment som bola úplne v pohode - no a v ďalší rozbitá na sto kusov. A to len preto, lebo som sa pozrela Judovi na jeho zelenomodré oči.

Ever a Damen sa ujmú dvojičiek - Romy a Rayne, ktoré stratili svoje schopnosti. Práve Ever im má pomôcť k ich navráteniu. Všimol som si, ako sa vyvinul autorkin štýl písania. Keď porovnám prvú a tretiu knihu, vidím viditeľný rozdiel. Počas celej knižky vládla pokojná atmosféra a napätie sa objavuje až v posledných kapitolách knihy. Dej v knihe je zaujímavý. Autorka nepoužíva zvláštne cudzie slová ani siahodlhé opisy, ktorými by zmiatla čitateľov. Naopak, kniha sa číta rýchlo a dej je plynulý. Pozastavil by som sa však pri niektorých dialógoch, ktoré pôsobili nereálne. Oficiálna anotácia knihy podľa môjho názoru prezrádza až priveľmi informácii z deja. Medzi Ever a Judom sa vytvára zaujímavý vzťah, ktorý autorka opisuje počas celej knihy. Koniec bol veľmi dojímavý a nepredvídateľný.

Kniha sa mi páčila. Myslím si, že bola najlepšou časťou tejto série. Nepredvídateľný dej, zaujímavý štýl písania a výborný koniec majú zásluhu na mojom hodnotení.

Štvrtá kniha zo série Nesmrteľní má názov Dark Flame (Temný plameň) a vo vydavateľstve Slovart vyšla 25.októbra. Na koniec by som chcel poslať veľké ďakujem do vydavateľstva SLOVART, ktoré mi s ochotou poslalo recenzný výtlačok.