Alyson Noel - Modrý mesiac (recenzia)

2
Druhé pokračovanie veľmi obľúbenej série Nesmrteľní, v ktorej Ever postupne spoznáva nový svet. Užíva si spoločne strávené chvíle s Damenom a učí sa využívať svoje novonadobudnuté schopnosti. Keď na školu príde nový žiak Roman, jej život sa úplne zmení.

Ever postupne odhaľuje, čo jej priniesla nesmrteľnosť. S Damenom sa však deje niečo čudné. Everina moc stále silnie, no Damen slabne, akoby bol postihnutý tajomnou chorobou. Stráca pamäť, svoju identitu i život. Ever v snahe zachrániť Damena a ich vzťah podniká vzrušujúce cesty do Letozeme, kde odhalí nielen tajomstvá Damenovej minulosti – tragickej a krutej, ktorá mala ostať ukrytá-, ale aj starodávny text odhaľujúci zákony času. Blíži sa spln modrého mesiaca, jediná chvíľa, keď sa dá cestovať v čase, a Ever sa musí rozhodnúť. Vráti sa späť do minulosti a zachráni svoju rodinu pred tragickou nehodou, alebo ostane v prítomnosti a pomôže Damenovi, ktorý zo dňa na deň slabne?
Do Everinej triedy prichádza nový spolužiak – Roman, ktorý sa chytá príležitosti, keď má Damen svoje zlé obdobie (ktoré mu vytvoril práve Roman), a snaží sa upútať pozornosť Ever a dostať sa do jej blízkosti. Romana vytvorila autorka ako zápornú osobu. Postupne sa z neho stáva veľmi dôležitá postava, ktorá na konci knihy poriadne zamotá celý dej. Roman je zvláštna postava. Na začiatku knihy pôsobí nevinne a bezbranne a na konci sa z neho vykľuje niečo celkom iné. Rozhodne mal od samého začiatku vytvorenú dokonalú taktiku.

Cez plece si prehadzujem tašku a pozerá sa na mňa. Než sa nadejem, už stojí pri mojom aute. Delí nás len zopár centimetrov, ale v očiach mu vidím, že v skutočnosti je vzdialený na míle. Zrazu si uvedomujem, že od napätia zabúdam dýchať. Na krku cítim jeho teplý dych a neveriacky sa na neho pozerám s ústami otvorenými dokorán. Snažím sa mu pozrieť priamo do očí a dúfam, že z nich budem cítiť teplo. Okrem chladu a temnoty však teraz necítim nič. Ani zvyčajné teplo, ani príjemné chvenie. Keď sa pozerám do jeho očí teraz, je mi jasné, že vie, kto som. Že ma spoznáva, ale bol by omnoho radšej, keby sme sa vôbec nespoznali.

Prvá kniha sa skončila veľmi zaujímavo. Napätie v tomto prípade nechýbalo. Čakal som, že bude tento „maratón napätia“ pokračovať aj na začiatku druhej časti. Tu však prišlo sklamanie. Prvá tretina knihy bola pokojná a ja som sa stále nemohol zbaviť pocitu, že mi tam niečo chýba. Zvrat prišiel na konci tejto tretiny. Stala sa jedna udalosť, pri ktorej som mohol opäť nadšene prevracať stránky tejto knihy. Ako som si všimol, autorka začala v tejto knihe používať slangové slová, čím sa priblížila vekovej kategórii, ktorej je táto séria určená. Od druhej polovice kniha naberá dobrodružný charakter. Keď som si prečítal oficiálnu anotáciu knihy (uvedenú vyššie), bol som prekvapený, že vydavateľstvo prezradilo čitateľovi tak veľa informácii prezrádzajúcich dej samotnej knihy. Opísaný dej ma zaujal. Práve preto som sa snažil knihu prečítať čo najskôr, aby som sa dozvedel, ako sa nakoniec Ever rozhodne. S jej rozhodnutím som sa stotožňoval. Kniha opäť končí otvorene, takže je čitateľ nútený kúpiť si ďalšiu časť. Celkovo som bol s knihou spokojný. Knižka je síce trochu slabšia ako prvá časť, ale aj tak bude patriť medzi moje obľúbené.

Vo vydavateľstve Slovart vyšlo aj tretie pokračovanie s názvom Krajina tieňov. Všetky knihy zo série si môžete zakúpiť na stránke vydavateľstva (www.slovart.sk). Na koniec by som sa chcel poďakovať vydavateľstvu SLOVART za recenzný výtlačok.