L.J.Smith - Stefanove denníky 1: Zrodenie (recenzia)

Ľúbostný trojuholník, ktorý pretrvá večnosť... Úplne ste prepadli Upírskym denníkom? Zaujíma vás, čo im predchádzalo? Potom si určite nedajte ujsť ďalšiu napínavú upírsku sériu, v ktorej vás opäť čaká veľká dávka napätia, tajomstva a romantiky. Recenzia na prvú časť novej série je tu!

Píše sa rok 1864 a v Amerike zúri vojna Severu proti Juhu. Sedemnásťročný Stefan Salvatore však zvádza vlastný boj. Je zasnúbený s dievčaťom, ktoré nemiluje, a zaľúbi sa do záhadnej Katherine. Je to zvodná krásavica, no má jedno temné tajomstvo...

Stefan žije so svojím otcom na statku Veritas. Damon, jeho brat, je na vojne a mama mu zomrela. Začiatok knihy mi mierne pripomínal Shakespearovho Rómea a Júliu – Stefanovi vyberá jeho otec dievča na zásnuby. Stefan nazýva otcovo rozhodnutie o zásnubách trestom smrti. Stáva sa však tragická udalosť a Rosalyn, budúca Stefanova manželka, zomiera. Až vtedy pochopí, že boli jeho myšlienky zbabelé. V čase, keď je Stefan nútený spoznať Rosalyn Cartwrightovú, objavuje krásnu Katherine.

Všetky ženy v krčme, aj tie s povesťou ľahkých dámičiek, mi pripadali zaujímavejšie ako Rosalyn. No nech som sa pozeral kamkoľvek, v hlave som mal jediný obraz: krásnu tvár Katherine.

Tu sa zrazu vracia Damon, ktorý si nemohol nevšimnúť Katherine. Rovnako ako aj Stefan, má o ňu záujem. Stefan zisťuje, že je Katherine iná. Zisťuje, že je upír. Otec varuje svojich synov na prítomnosť upírov v Mystic Falls, ktorí surovo napádajú zvieratá. Jonathan Gilbert vyhlasuje lov na upírov.

Oči sa mi prudko roztvorili a zazrel som jej oči, divé a podliate krvou, v mesačnom svetle mala príšerne bledú tvár. Prudko som zaklonil hlavu, no bolesť neustupovala. Nemohol som ani kričať, ani sa brániť, videl som cez okno len spln mesiaca a cítil som, ako mi tela uniká krv a túžba, ako sa vo mne hromadí teplo, hnev a hrôza. Ak je toto smrť, pomyslel som si, tak chcem umrieť. Chcel som umrieť a v tej chvíli som objal Katherine a naplno som sa jej odovzdal. A potom už všetko pohltila tma.

Keďže som čítal Upírske denníky a videl som aj seriál, bol som zvedavý, čo prinesie táto adaptácia. Na rozdiel od Upírskych denníkov je táto kniha písaná v prvej osobe z pohľadu Stefana. Málokedy sa vidí kniha, ktorej rozprávačom je muž. Konečne som mal možnosť vžiť sa do postavy a intenzívnejšie tak prežívať dej. Na začiatku mi pripadal Stefan trochu zbabelo. Mal som pocit, že vždy, keď uvidel Katherine, sa mu akosi zatemnil mozog. Kniha sa končí zaujimavo, ale ako čitateľ Upírskych denníkov som približne vedel, ako sa dej skončí. Dej bol napínavý a zaujímavý. Páčil sa mi autorkin štýl písania použitý v tejto časti.

Druhé pokračovanie vychádza vo vydavateľstve Fragment 14.októbra. Chcel by som upriamiť pozornosť na tento dátum, pretože v tento deň vychádza aj ďalšia séria od L.J.Smith (autorky Upírskych denníkov, Tajného kruhu a ďalších populárnych sérii) a to Temné vízie 1. – Zvláštna sila. Hlavnou postavou je Kaitlyn, dievča, ktoré má nezvyčajné schopnosti. Na koniec by som chcel poďakovať vydavateľstvu FRAGMENT, ktoré mi poskytlo recenzný výtlačok.