L.J.Smith - Upírske denníky 7: V moci tieňov (recenzia)

Siedme pokračovanie úspešnej série Upírske denníky sa práve dostáva na pulty našich kníhkupectiev. Stefana zajali a uväznili démonickí duchovia. Elena ho chce zachrániť, a tak sa v spoločnosti Damona vydáva na dobrodružnú cestu.

Stefana zajali a uväznili démonickí duchovia, ktorí vo Fell's Church rozpútali peklo. Elena ho chce zachrániť, a tak sa vydáva na nebezpečnú púť do Temných rozmerov. Damon putuje s ňou, pretože on jediný pozná miesto, kde je Stefan uväznený. Elena sa nezastaví pred nijakou prekážkou, svoju lásku chce zachrániť za každú cenu. Okrem temných síl však bojuje aj s ďalším nebezpečenstvom - s utajenou túžbou po Damonovi, ktorá každý deň rastie...

Na internete koluje veľa názorov o Upírskych denníkoch, ktoré sa podľa čitateľov stále len umelo naťahujú a dej sa zbytočne komplikuje. Ja som sa od čítania odradiť nedal a urobil som dobre. Priznávam, že od piatej knihy sa dej zaplietal a miestami bol skutočne priveľmi komplikovaný. Celý dej sa však vysvetlí na začiatku siedmej časti. Od tejto časti sa kompletne mení charakter celej série. Odrazu sa stáva kniha dobrodružnou a tým pádom sa úplne odlišuje od tých, ktoré boli pred ňou. Autorka konečne neskáče z deja jednej postavy ku deju druhej postavy (takýto prípad sa vyskytoval počas celej šiestej časti) a celý dej prebieha plynulo, číta sa ľahko a kniha vo vás zanecháva príjemný pocit. Autorka začala používať tínedžerské slová aby sa priblížila mládeži, avšak zabúda, že prvú knihu napísala v roku 1992 a je čudné, ako sa v piatej časti (vydanej v roku 2009) objavuje počítať, mobil aj dnešný slang.

Na obálke sa vyskytuje nová tvár - Caroline. Podľa červených vlasov si knihu určite zapamätáte. Aj keď, ako sa hovorí: nesúď knihu podľa obalu... Začiatok prebieha v aute v spoločnosti Matta. Ten sa však onedlho vytratí a v príbehu už nebude mať veľkú rolu. Počas siedmeho pokračovania sa vzťah medzi Elenou a Damonom začína komplikovať a Elena sa dostáva k Damonovi tak blízko, ako je to len možné... Aj keď by sa Stefan nemal v tejto časti vyskytovať, autorka ho zakomponovala do snov Eleny, takže sa nemusíte báť, že budete o túto postavu ukrátení.

„Vždy budem tvoj," povedal Stefan. „Patríme k sebe, vždy, keď snívaš." Vždy budem tvoja, povedala Elena nečujne, no vedela, že ju začuje. Možno o tebe nedokážem len snívať, no vždy som s tebou. Vždy, môj anjel. Čakám na teba, povedal Stefan. Po prudkom návale zvukov sa Elena opatrne posadila, zmätene zažmurkala a poobzerala sa.

Na vyvrcholenie deja si budeme musieť počkať vo ôsmej časti, pretože je kniha (ako aj 5. a 6. časť, ktoré tvoria jednu knihu) rozdelená do dvoch. Po prečítaní anotácie som si predstavoval dej trošku temnejšie, avšak po prečítaní som sklamaný nebol. Celkovo hodnotím knihu pozitívne, bola lepšia ako 5. a 6. časť. Pomohla aj zmena prostredia, v ktorej sa kniha odohráva. Bolo to niečo iné.

Celkové hodnotenie:
hodnotenie

Vydavateľstvo Fragment dnes (14.10.2011) vydalo ďalšie novinky. Môžete sa tešiť na novú sériu autorky Upírskych denníkov - Temné vízie a druhé pokračovanie Stefanových denníkov. Na recenzie sa už čoskoro môžete tešiť na mojom blogu. Na koniec by som chcel poďakovať vydavateľstvu Fragment za recenzný výtlačok.