Tim Collins - Denník poďobaného upíra (recenzia)

Dnes sa na mňa Chloe na matike usmiala, no mne sa z toho okamžite vysunuli tesáky. Takže som jej ten úsmev ani nemohol opätovať. Keby som jej len dokázal prejaviť svoje city. Asi jej napíšem báseň... Recenzia na humornú novinku vydavateľstva Slovart je tu...

Začiatok knihy je jednoducho výborný. Musím vás však upozorniť, že je kniha určená skôr mladším čitateľom (11-13). Moje presvedčenie potvrdzujú aj ilustrácie v knihe, ktoré dotvárajú jej humorný charakter. Autor vytvoril postavu výborne a denník pôsobí realisticky, akoby ho písal naozaj pätnásťročný tínedžer. Používa slang a zaujímavo s veľkou dávkou humoru opisuje ťažký život hlavnej postavy.

Niger žije so svojimi rodičmi (mamou, ktorá vzbudzuje o jeho spolužiakov pozornosť a otcom, ktorý akoby „vyšiel z doby kamennej“ – nosí staromódne plášte a doteraz nemôže prísť na chuť výdobytkom modernej doby: televízor, práčka a telefón by u neho asi neuspeli...) a sestrou, ktorú nemá ani pri najmenšom rád. Jej život prirovnáva ku životu rybke v akváriu, ktorá sama nevie, čo na svete vlastne robí a pláva stále dookola... Niger sa snaží upútať pozornosť Chloe, ktorá má byť jeho prvou láskou za jeho dlhý, storočný život. Musí o ňu tvrdo bojovať, pretože nie je jediný, kto má o ňu záujem.

Prvá polovica knihy je prepracovaná. Niger sa neustále zamýšľa nad svojím osudom a autor sa do tejto časti nesmierne vložil, používal myšlienky dnešných tínedžerov a celkovo kniha pôsobila pokojne. Štýl použitý v knihe bol vekovej kategórii, ktorej je určená, primeraný. Čítala sa dobre. Trochu mi tu chýbala priama reč, ale keďže je kniha denníkom, tak to nie je až taká veľká chyba. Koniec knihy – časť, v ktorej malo prísť napätie – mi pripadal napísaný nasilu a vôbec mi do knihy nesedel.

Celkovo hodnotím knihu pozitívne aj keď je určená skôr mladším čitateľom. V knihe sa nezaprie autorov talent a zmysel pre humor, ktorý vás bude sprevádzať počas celého denníka. Knihu vám odporúčam. Je poňatá úplne iným spôsobom oproti iným upírskym ságam. Z konkurencie je určite najhumornejšia.

hodnotenie

Vydavateľstvo Slovart v súčasnosti dokončuje svoj edičný plán. V zimnej sezóne sa môžete tešiť na druhé pokračovanie Lesa kostí – Pobrežie hrôzy a taktiež štvrté pokračovanie Nesmrteľných s podtitulom Temný plameň. Na svoje si prídu aj dospelí milovníci napätia a krimi detektívok. Vydavateľstvo prednedávnom vydalo titul Vystraš ma na smrť a pripravuje To prejde od slovenského autora. A to nie je všetko... O dobré knihy teda núdza nebude. Naozaj sa máme na čo tešiť. Na záver by som chcel poďakovať vydavateľstvu Slovart za recenzný výtlačok.