Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Krásni a mŕtvi 3 – Summer (Eden Maguire)

Nie sú živí, no nie sú ani mŕtvi. Sú niečo medzi tým. 

Prešlo šesť mesiacov od poslednej násilnej smrti tínedžera v meste Ellerton. Darina stále zúfalo miluje Phoenixa, ktorý sa zo záhrobia vrátil k nej. Nemôže sa však venovať iba láske. Od pána nemŕtvych dostala úlohu. Musí objasniť vraždu krásnej Summer Madisonovej, svojej najlepšej kamarátky, ktorá sa stala obeťou streľby v nákupnom centre. Darina sa vydáva po stope šialeného vraha hnaná boľavými spomienkami, ale aj nádejou, že Krásni mŕtvi vďaka nej konečne nájdu svoj pokoj. 

V predošlých častiach sme spolu s Darinou odhalili príčinu Jonasovej a Arizoninej smrti. Summer má byť tretia a Darine ostáva len pár dní. Potom sa Summer navždy presunie „vyššie“ a jej duša už nikdy nenájde pokoj. Čaká nás poriadna dávka napätia, zvratov a prepracovaných charakterov. Čitateľ si pokračovaním príbehu nikdy nemôže byť stopercentne istý, pretože všetko sa môže zmeniť otočením stránky. Časť Summer bola podľa môjho názoru najlepšia z celej série a Eden Maguire naplno rozvinula svoj talent i potenciál rozprávača.

Opäť sa stretávame s Krásnymi mŕtvymi a máme možnosť nahliadnuť do ich vnútra. Autorka totiž niekoľko strán venovala vnútornému opisu postáv a charaktery Krásnych mŕtvych sa postupne vyvíjajú. Stretávame sa s nejedným tajomstvom a po dočítaní ich určite niektorí začnú vnímať inak ako doposiaľ. Vyvíja sa aj Darina. Síce sa od prvých častí radikálne nezmenila, stále svojim rodičom klame a vzdoruje, ale niekedy som jej rozhodnutia pochopil a v jej situácii by som sa zachoval rovnako. Aj napriek tomu vidíme rozdiel: je sebavedomejšia a rozvážnejšia. 

Eden Maguire sa dokázala s príbehom pohrať. Prinútila ma rozmýšľať nad hlavným páchateľom a niekoľkokrát zmenila jeho totožnosť. Až do poslednej strany si nebudete istý, kto ním vlastne bol. Nemôže sa zaprieť jej dar reči a schopnosť vytvoriť aj z pokojnej scény akčný zvrat. Najmä pred koncom, keď sa objavujú nové a nové postavy, vás prinúti listovať ako o život a neprestať čítať. Aj vďaka tomu ju „zhltnete“ za dva večery. A štýl autorky si naozaj užijete. Je písaná jednoducho, no aj napriek tomu vás niektoré pasáže chytia za srdce. Alebo skôr to, čo sú ľudia schopní urobiť pre lásku. 

Tretia časť ma príjemne prekvapila. Na svoje si prídu milovníci akcie, napätia a tajomstiev. V štvrtej, a zároveň poslednej, časti nás čaká pre Darinu najťažšia úloha. Phoenix. Na vyvrcholenie príbehu sa už teším. Slovenský preklad z dielne vydavateľstva Fragment nás čaká na jeseň. 

Moje hodnotenie: 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT. 

Komentáre

  1. krasna obalka knihy plus putave :) ak by som mala moznost urcite si precitam :)

    www.artjournalstories.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle