RECENZIA: Hviezda noci (Alyson Noel)

Recenzia obsahuje spoilery na predošlé časti.
Piate pokračovanie série Nesmrteľní. Skutočnej láske vždy predchádzajú zlomené srdcia. Všetci máme tajomstvá, o ktorých nehovoríme a najradšej by sme na ne celkom zabudli. Len Damen si pamätá minulé životy strávené spolu s Ever a má moc vymazať z nich, čo si len zmyslí. Ever tuší, že Damen nehovorí celú pravdu, stačí niekoľko slov od úhlavných nepriateľov a odhalí tak pravú minulosť. Voľba medzi Damenom a Judeom už vôbec nebude taká ťažká.

Po smrti úhlavného nepriateľa Romana by sa mohlo zdať, že všetko bude tak, ako predtým. Ever nájde ku Damenovi konečne správnu cestu, spolu odhalia tajomstvá elixíru, ktorý by im umožnil dotyk v pozemskom svete, a konečne budú žiť svoj nekonečný život. Je tu však Haven, ešte pred pár mesiacmi najlepšia priateľka Ever, ktorá túži po pomste. Smrť svojho priateľa Romana nepredýcha ani po tvrdení, že to bola nešťastná náhoda. Plamene v jej vnútri tlejú a stáva sa z nej najväčší nepriateľ, ktorý môže ešte poriadne zamiešať karty. Aby toho nebolo málo, Ever zisťuje, že Damen pred ňou skrýva škaredé tajomstvá ich predošlých životov. A nič už nebude také, aké by si obaja priali.

Každý by si želal stráviť aspoň chvíľu v Letozemi. Pre Ever je však Letozem zdrojom zlých správ. Zisťuje, že Damen pred ňou vymazáva časti z predošlých životov, ktoré by pre ňu mohli byť predmetom obáv. Damena považuje za klamára, a preto, keď sa do jej blízkosti dostane surfer Jude, zvažuje všetky možné alternatívy.  Jude je na pohľad bezchybný. Bude ale tou správnou voľbou? Haven popritom v žilách tuhne horúca krv a pripravuje sa na krutú a dlhú odvetu.

Po dočítaní Hviezdy noci môžem spokojne tvrdiť, že autorka sa konečne rozpísala. Charakter Ever sa už od štvrtej časti mení. Pamätám si prvý diel. Ever zahalenú kapucňou, jej hlúpe chyby pri každom jednom kroku. Pamätám si tie absurdné dialógy a hluché miesta, ktoré by ste dnes našli len veľmi ťažko. Celý príbeh sa v piatom pokračovaní ešte väčšmi stupňuje, zamotáva a naberá grády pred blížiacim sa vyvrcholením série. Listujete knižkou bez zbytočných opisov a hluchých miest, ktoré by vás mohli brzdiť. Ever je dospelejšia, jej uvažovanie sa radikálne zmenilo a odbremenilo od nedostatkov z predošlých častí. Damen sa vo Hviezde noci dostal mierne do úzadia, o to viac si však užijete Milesa, tú šedú myšku z prvých častí. Vyvíja sa aj autorkin štýl písania. Používa zložitejšie súvetia, slovné zvraty a rozprávanie pravidelne okoreňuje umeleckými jazykovými prostriedkami.

Nemôžem nespomenúť slovenský preklad, na ktorom si Paulína Feriancová opäť dala záležať. Piate pokračovanie série Nesmrteľní od americkej autorky Alyson Noel ma príjemne prekvapilo. Hviezda noci je plná napätia, zvratov, ale aj srdcervúcej romantiky. Rozhodne ju všetkým fanúšikom série odporúčam. Hviezdu noci považujem za najlepšiu časť série a som veľmi zvedavý na poslednú, šiestu časť Everlastning, čo vo voľnom preklade znamená Večnosť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART.
Hviezdu noci si môžete kúpiť TU.