RECENZIA: Lord Zarmut (Darren Shan)

Grubbs je tínedžer. Vyrastá so svojou sestrou a rodičmi v rodine, ktorá miluje šachy. On ich nenávidí a nevidí zmysel v tej „nudnej“ hre, do ktorej ho nútia rodičia. Nadovšetko miluje kanadské žartíky, potkany a prechádzky po vonku, ktoré však jeho príbuzní neuznávajú. Keď jedného dňa stretne vo svojom dome démonov, jeho život sa naruby zmení. Spozná strýka Dervisha, ktorý každým dňom skrýva čoraz viac tajomstiev, a zistí, že šachy predsa len neboli v ich rodine úplne náhodne.

Lord Zarmut nepatrí medzi knihy, s ktorými sa dennodenne stretávame. Už na začiatku vydavateľstvo čitateľa varuje, že knižka nie je pre slabé nátury. A má pravdu. Nie každý príde Lordovi Zarmutovi na chuť, nie každý bude s úsmevom prežívať krvilačné scény, ktoré autor dokáže opísať bravúrne. Rozpráva dokonca tak reálne, že mu do bodky uveríte.

Grubbsom strieľa puberta. Obeťou jeho kanadských žartíkov, ktoré si, mimochodom, poriadne užíva, sa zväčša stáva jeho obľúbená sestra Gret. Autor jeho postavu opísal veľmi dobre. Zozačiatku v početnej miere používa krátke vety, ktoré úvodnú zápletku ešte väčšmi stupňujú a určujú tak smer tomu, ako sa bude celá séria vyvíjať. Do popredia sa dostáva Grubbsov kamarát Bill-Y, ktorý ešte poriadne zamieša karty. V tých najhorších chvíľach je však pre Grubbsa najväčším priateľom. Zažijú dobrodružstvo, pátranie po temnote až po kým sa karta neobráti. A Grubbs už nie je ten, čo bude potrebovať pomoc. Veľkú rolu hrá aj samotný Lord Zarmut. Ani napriek tomu, že je záporná postava, autor s jej opisom nemal problém.

Darren Shan sa s čitateľom nehrá – príbeh mu rozpovie kruto a bez cenzúr. Napriek tomu sa nájdu miesta, ktoré príbeh spomalia a umožnia vám vydýchnuť. V druhej polovici som však mal stále pocit, že mi tam niečo chýba. Koniec však môj dojem o niečo vylepšil. Nabáda čitateľa na ďalšie pokračovanie, ktoré vyjde vo vydavateľstve Slovart pod názvom Zlodej z temnoty. Obálka nie je pôvodná – od pôvodnej americkej sa trochu líši. Slovenskú verziu nájdete v kníhkupectve s lesklým prebalom. Ak máte radi napätie a nebudú vám vadiť krvavé scény, Lord Zarmut je kniha ako stvorená pre vás.

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať vydavateľstvu SLOVART.
Knižku si môžete kúpiť TU.