RECENZIA: Desivé splynutie - Očami vraha (Jill Hathaway)

Sisa chodí na strednú školu. Žije len s otcom a mladšou sestrou Mattie, keďže jej mama pred rokmi zomrela na rakovinu. Jej život nie je ľahký -  po tom, čo Sise diagnostikovali narkolepsiu, otec ju poslal k psychiatričke a tá Sise predpísala utlmujúce lieky. No vyriešia nejaké tabletky, ktoré Sisa potajomky ani neberie, jej problém? Dala by všetko za to, keby sa mohla so svojou mamou opäť stretnúť. Domnieva sa, že chorobu mohla zdediť práve po nej. Keď sa Sisa chytí cudzej veci, upadne do bezvedomia. Na čas sa ocitne v tele jej majiteľa a vníma svet jeho očami. Krátko na to začnú zo skupiny roztlieskavačiek zomierať mladé dievčatá, kamarátky jej sestry Mattie, a Sisa sa ocitne v tele vraha. Všetko zrazu začína zapadať do seba. Čo ak má byť Mattie ďalšou v poradí?

Očami vraha patrí medzi desiatky útlych kníh, ktoré  vydáva Vydavateľstvo Fragment. Čítajú sa rýchlo a keď sa do nich zahryznete, máte ich prečítané za jedno popoludnie. Debut americkej autorky Jill Hathaway ma v mnohých smeroch prekvapil. Akonáhle sa do príbehu začítate, nebudete sa môcť od knižky odtrhnúť. Nehľadiac na malé chyby, Očami vraha je naozaj podarené dielo. Knižka by sa dala charakterizovať ako mysteriózna detektívka s romantickou zápletkou a je ako stvorená pre horúce večery.

Sisa patrí medzi hlavné hrdinky, ktoré sa len tak ľahko nevzdávajú. Pre svoju rodinu a Mattie by urobila čokoľvek, i keby ju risk stál vlastný život. Počas čítania som si ju obľúbil a stotožnil s jej správaním. Ako som spomínal, sem-tam natrafíte aj na romantiku, ktorá ale príbeh nezdržuje, keďže jej nie je venovaná extra veľká pozornosť. Mužské pohlavie reprezentuje Rollins a Zane, vďaka ktorým sa Sise zapaľujú i napohľad silné lýtka. Na vzťahoch ma potešilo najmä priateľstvo medzi súrodencami a pekné myšlienky, ktorými autorka rozhodne neplýtvala.

Autorke by som ale vytkol pár hluchých miest. Našťastie ich nebolo veľa a Jill vás drží v podstate od samého začiatku v napätí. Príbeh vie vygradovať a pomohli jej i krátke a otvorené kapitoly, ktoré vás navádzajú na pokračovanie v čítaní. Najmä posledných päťdesiat strán knižku nedokážete zavrieť. Autorka vás prinucuje premýšľať nad vrahom - ak teda neuveríte klebetám, že prípady boli samovraždami. Mladé študentky predsa nezomierajú len tak, zo dňa na deň. Desivý kolobeh treba zastaviť, pretože čas sa kráti. Ku slovenskému prekladu nemám väčšie výhrady. Z pôvodnej hlavnej hrdinky Vee sa u nás stala Sisa, pravdepodobne kvôli lepšiemu skloňovaniu v texte. A musím povedať, že meno Sisa bolo dobrou voľbou.

Desivé splynutie - Očami vraha ma príjemne prekvapilo. Vďaka rýchlemu spádu a nepredvídateľnému príbehu si ju určite obľúbite. Ak teda hľadáte knižku, pri ktorej si oddýchnete alebo ak ste priaznivcom mystiky a tajomstiev, Očami vraha bude rozhodne dobrou voľbou. Vo svete ide o novinku a druhý diel sa plánuje na marec 2013.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment.
Desivé splynutie - Očami vraha si môžete kúpiť napríklad TU