Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Mayské proroctvo: Zápas o osud ľudstva (Christy Readeke)

Šestnásťročná Caity trávi prázdniny na starom hrade v Škótsku. Na stene svojej izby objaví tajomné znaky, ktoré sa jej postupne podarí rozlúštiť. Ide o staré mayské proroctvo. Dozvedá sa z neho, že v osude ľudstva má zohrať neľahkú úlohu spojenú s množstvom nebezpečných situácií. Caity sa musí rozhodnúť, či má na to dosť odvahy a síl.

O roku 2012 a tom, že 21.decembra 2012 by mal podľa všetkého nastať koniec sveta, by ste si na internete prečítali tisíce (ak nie rovno milióny) článkov. Teraz si to čekujem a Google mi našiel 503 miliónov výsledkov. Podobnú tematiku si zvolila aj pomerne málo známa autorka Christy Readeke, o ktorej by ste v našich končinách pred vydaním tejto knihy ani nepočuli. Tak či tak, Mayské proroctvo považujem za dobrú oddychovú knihu. Prečo iba dobrú

Caity má vtipný život. Ak by aj nie, tak ho aspoň tak opisuje. A naozaj, začiatok sa autorke podarilo veľmi dobre odľahčiť a považujem ho za najlepšiu časť celej knihy. Caity bola len donedávna obyčajné šestnásťročné dievča, ktoré bolo pod tlakom rodičov prinútené presťahovať sa fuč na hrad v Škótsku. Jej prostý život sa mení vo chvíli, keď objaví čudesné symboly, s vyriešením ktorých si však nevie rady. Keďže sú jej rodičia v podobných veciach zbehlí, Caity v nich vidí osoby, ktoré jej môžu pomôcť. 

Príbeh sa zamotáva, no každou ďalšou stránkou som sa viac nudil. Readeke by som vytkol jednu vec. Priznávam, že dnešné deti sú vyspelé, ale aby šestnásťročné dievča bolo schopné prepraviť sa na druhý koniec sveta a úspešne zatajovať všetkým naokolo, čo má v úmysle, mi príde absurdné. Názor si môže urobiť každý sám a mladší čitatelia (12+), ktorým je kniha určená, si bezpochyby prídu na svoje, ale zbehlí čitatelia môžu mať problém. Pozitívne hodnotím prostredie, do ktorého autorka príbeh zasadila. Keďže sa v priebehu stránok mení, čitateľ má možnosť spoznať aj všeobecne menej spomínané miesta na svete. 

Ako som pred pár dňami zistil (pretože dej nebol uzavretý), Zápas o osud ľudstva je prvou časťou série, preto nečakajte finálne rozuzlenie. To by malo prísť v ďalších častiach, ktoré už v pôvodnom jazyku vyšli. Ak by som to mal zhrnúť, Mayské proroctvo je aj napriek pár výhradám, ktoré ku knižke mám, príjemným oddychovým čítaním na dlhé večery. Odporúčam ju skôr mladším čitateľom, ktorí majú radi záhady alebo sa zaujímajú o kultúru Mayov. Mňa ale extra neohúrila. 

Moje hodnotenie:

Ďakujem Vydavateľstvu Fragment za poskytnutie recenzného výtlačku. 
Mayské proroctvo - Zápas o osud ľudstva si môžete kúpiť napríklad TU

Komentáre

  1. Knihu jsem četla a docela se mi líbila!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vďaka za recenziu, o knižke som si spravila ako-taký obraz. Ja ešte počkám na slovenské alebo české recenzie k pokračovaniu a uvidím, či si knižku prečítam.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže