RECENZIA: V zajatí snov 3 - Osudové rozhodnutie (Lisa McMann)

Posledná časť trilógie V zajatí snov.
Janie si myslela, že vie, čo ju v budúcnosti čaká. A myslela si, že sa s tým zmierila. Ale neznesie pomyslenie, že sťahuje Cabela so sebou. Vie, že Cabel s ňou zostane, napriek tomu, čo vidí v jeho snoch. Napadne ju jediný spôsob ako mu dopriať život, ktorý si zaslúži - musí zmiznúť. Budúcnosť, pred ktorou Janie stojí, má zrazu zlovestný háčik a jej možnosti sú ešte chmúrnejšie než si kedy vedela predstaviť. Úplne sama si musí vybrať medzi dvoma zlami. A jej čas sa blíži...

Čo by ste spravili, keby ste mali možnosť vstupovať do cudzích snov, no zároveň by ste sa dozvedeli, že vaše schopnosti sú vaším prekliatím, ktoré vás čoskoro privedie do záhuby?  Autorka pravdepodobne chcela Osudovým rozhodnutím sériu zdramatizovať a ukončiť, no podaril sa jej presný opak. Janie už z prvých strán pôsobila ako kôpka nešťastia, pre ktorú niet pomoci. Pred Janie je v Osudovom rozhodnutí predostrená tajomná minulosť svojej rodiny. Má možnosť spoznať nikdy nepoznaných príbuzných a vyriešiť to, na čo jej ešte zostáva čas.

Mal som pocit, akoby sa autorka mierne odklonila od hlavnej zápletky a kompletne vyvrátila predstavy čitateľov o vyvrcholení série. Podľa môjho názoru sa mohla viac sústrediť na vzťah hlavných hrdinov a dejovú líniu, ktorá si tým pádom mala zaslúžiť viac pozornosti. Na svoje si ale prídu čitatelia, ktorí majú radi rozprávania a komplikovanú zápletku.

Prvé dve časti sa od tej tretej zásadne líšia. Zatiaľčo prvý diel bol samý sen, v druhom prišlo na rad napätie a desivé odhalenia tajomstiev. Posledná kniha je akýmsi epilógom, no na viacerých miestach zdĺhavým a zbytočným. Pozitívom je autorkin štýl, ktorý vás prinucuje čítať ďalej. Príbeh je pritom jednoduchý, rýchlo plynúci a kniha sa tým pádom číta veľmi ľahko. Ďalším z pozitív je - podobne ako i v predošlých dieloch - pomerne krátky rozsah a forma denníkových zápiskov, ktorá sa číta veľmi rýchlo. Priestor v Osudovom rozhodnutí si však nájde najmä mama Janie a ďalšie vedľajšie postavy, ktoré potešia nejedného priaznivca série.

Knihu by som odporúčil fanúšikom série a tým, ktorí sú zvedaví, ako to s hrdinami nakoniec dopadne. Kniha je ako stvorená na oddychové čítanie, no nečakajte famózny koniec, pretože môžete byť trochu sklamaní.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment
Knihu si môžete kúpiť TU