RECENZIA: Dedička (Amanda Hocking)

Prvá časť príbehu o Tryloch
Keď mala malá Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. Pritom bola len zlaté dievčatko, ktorej nechutila čokoláda. Aj jedna malichernosť dokázala zmeniť život Wendy. Ktovie, či nie k lepšiemu.

O jedenásť rokov Wendy zistí, že jej mama možno mala pravdu a ona nie je tá, za koho sa považovala. Bežná smrteľníčka zisťuje, že tak bežnou predsa len nebude - nachádza v sebe nadprirodzené schopnosti a keďže sa vôbec nepodobá na svojich príbuzných, je zrejmé, že Finn, jej tajomný spolužiak, mal svojimi rečami pravdu. Finn už sprvu vedel, že na Wendy nie je niečo v poriadku. Ale verili by ste čudákovi, ktorí tvrdí, že ste trol? Jej život sa pritom zmenil tak dávno - vo chvíli, keď bola vymenená namiesto iného chlapca v pôrodnici.

Wendy a Finn sú zohraná dvojica. Dievča, ktoré vymenili v pôrodnici a čudák, o ktorom nikto nič nevie a ktorý prestúpil do jej triedy. Ako to už v podobných dielach býva, je zrejmé, že sa postupom času bude schyľovať k akej-takej romantike. No nebojte sa, autorka zvolila ten správny smer, aby kniha nebola presladená. S postavami je to rovnako, Amanda sa nezaťažuje žiadnymi zdĺhavými opismi a charakteristikami - počas celej knihy si udržiava jednoduchý, no pritom veľmi zaujímavý a pútavý štýl. Autorka tejto knihy, Amanda Hocking, má na konte viaceré knihy z rebríčka amerických bestsellerov a patrí medzi obľúbených autorov u mladých. Nečudo, jej dielo Dedička sa číta veľmi ľahko a rýchlo. Aj keď sa môže zdať príbeh Wendy a Finna otrepaný a na jedno kopyto s ostatnými dielami, autorka ho poňala po svojom a chválim ju najmä za vykreslenie Trylov a kompletne vymyslenej krajiny.

Finn tvrdí, že Wendy sa musí vrátiť ku svojmu druhu, teda trylom. Wendy sa vyberie na cestu do čarovného sveta, o existencii ktorého ani netušila. To však znamená vzdať sa predošlého života. Ako sa Wendy rozhodne? Ostane pri bratovi a tete, s ktorými prežila roky alebo učiní rozhodnutie svojho života? Celkovo ma Dedička príjemne prekvapila. Je ako stvorená pre čitateľov, ktorí nemajú radi zložitú a prepletenú zápletku. Dedička je pravým opakom, avšak štýl, ktorým autorka príbeh podala, je originálny a naisto si knihu užijete a obľúbite. Druhé pokračovanie série bude mať názov Roztrhaná, ale dátum vydania ešte nie je známy. No určite sa na trhu objaví už čoskoro - spoločne s podarenou originálnou obálkou.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri v spolupráci s internetovým kníhkupectvom Literama.sk. Dedičku si môžete kúpiť napríklad TU