RECENZIA: Nesmrteľní (Alyson Noël)

Bude aj láska Damena a Ever
nesmrteľná?

Ever a Damen sa počas mnohých storočí nesklamne milovali, no ich láske bránili temné tajomstvá a mocné kliatby. Teraz, keď už zničili svojich úhlavných nepriateľov, sa musia postaviť pred najťažšiu skúšku. Aby mohli vykročiť v ústrety spoločnej budúcnosti, musia sa vrátiť na úplný začiatok, objaviť zabudnuté tajomstvo prvého z mnohých minulých životov, kde sa všetko začalo. Čakajú na nich rozhodnutia, ktoré buď potvrdia ich spoločnú lásku, alebo ich naveky rozdelia.

Po tom, čo Ever a Damen prekonali svojich najväčších nepriateľov, čaká oboch posledná úloha - oslobodiť Damena od jedu, ktorý zabraňuje ich spoločnému dotyku. No bude to také jednoduché? Podarí sa obom rozlúštiť tajomstvo a vydať sa do nekonečnej budúcnosti? Aj na tieto otázky odpovie záverečná časť šesťdielnej série Nesmrteľní od Alyson Noël.

Nekonečný príbeh lásky Ever a Damena uzatvára dôstojným a dobre prepracovaným záverečným dielom. Naozaj, poslednú časť tejto série celkovo považujem za najlepšiu. Nečudo, samotná autorka finálny rukopis prepisovala dvadsať až tridsaťkrát a výsledok poteší mnohých fanúšikov Nesmrteľných. Kniha prináša pohľad na pravý charakter hlavných hrdinov. Ever sa konečne nespráva ako malé dieťa, vyrovnáva sa so svojim osudom a je plne pripravená záhadu vyriešiť. Takisto aj udalosti z predošlých častí postupne začínajú dávať zmysel. Kniha je zároveň odbremenená od hluchých miest a Nesmrteľní sršia akciou a napätím až do poslednej strany.

Celá kniha sa nesie v atmosfére veľkolepého finále a vy sa pristihnete pri tom, že príbeh Damena a Ever nekončí založením poslednej knihy do poličky a predsa len vám budú tí dvaja chýbať. No úplne iný pohľad na Nesmrteľných by sme mali, keby Alyson sériu nenatiahla na 6 kníh, ale zredukovala ju na podstatne menej stránok.

Skončí nakoniec príbeh Ever a Damena spoločným nesmrteľným životom alebo sa navždy odlúčia? Finále prichádza a každý fanúšik tejto série by si ho nemal nechať ujsť. Mňa oproti prvým častiam podstatne prekvapilo, či už prepracovaním, štýlom autorky a celkovou stavbou diela, ktoré už neobsahovalo kostrbaté a hluché miesta, a odporúčam ho každému fanúšikovi série. Alyson Noël pred niekoľkými týždňami taktiež absolvovala stretnutie s vydavateľstvom Slovart, ktorého súčasťou bol aj rozhovor s blogerkou Judit. Prvú časť ich rozhovoru nájdete na tejto adrese, a druhú časť tu

Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Slovart.
Knihu si môžete kúpiť TU