RECENZIA: Nadpozemská (Cynthia Handová)

Clara je bytosť s anjelskou krvou. Má poslanie, ktoré sa jej po častiach zjavuje. Musí zachrániť neznámeho chlapca z horiaceho lesa. Netuší však, kto je ten chlapec a prečo ho má zachrániť. Po presťahovaní sa do nového mesta sa Clara zoznámi s Christianom, tajomným chlapcom z vízie. Christian je charizmatický, milý, veľmi pekný, ale má priateľku a tak si Claru sotva všimne.
Podarí sa Clare splniť svoju anjelskú úlohu a vyhovieť tak svojej mame? Je Christian skutočne tou pravou láskou alebo len dobrým priateľom? Clara si postupne zvyká v novom prostredí a zároveň objavuje záhadný svet anjelov. Zisťuje, čo všetko ešte o sebe a o ostaných nadpozemských bytostiach nevie – nie všetci sú totiž dobrí...

Cynthia Hand je podľa čitateľov autorkou najlepšej anjelskej série vôbec - Nadpozemskej. Plný očakávaní, keďže som ešte nemal tú česť čítať knihu s anjelskou tematikou, som sa do nej teda pustil. Moje pocity? Nadpozemská sa mi páčila. Veľmi. K dokonalosti jej však chýbala akcia.

Handová vytvorila úplne nový svet a veľmi sa mi páčilo jeho vykreslenie. Nečudo, autorka sa s tematikou anjelov naozaj vyhrala a to sa ukázalo aj v prípade tejto knihy. Do deja vhupnete už na prvých stránkach - autorka vás nešetrí a pred oči vám predostrie otvorený príbeh, ktorý sa síce rýchlo vyvíja, no po celý čas som sa nemohol zbaviť pocitu, že mi v ňom chýbala akcia. Príbeh je síce plný zvratov, to áno, ale aj tak by som doň vložiť o štipku viac napätia. Na druhej strane, autorka má veľmi dobrý a prepracovaný štýl a jej dielo sa číta doslova samo.

Aká by to bola anjelská séria bez romantického trojuholníka? Asi nie veľmi dobrá... Vyberie si mladá Clara Christiana alebo Tuckera? Bude pre ňu ten správny tajomný chlapec z vízii alebo si jej srdce získa Tucker? Aj to sa dozviete v Nadpozemskej, ktorej sladká stránka rozhodne nechýba. No pozor, kniha nie je ani príliš presladená, takže si ju užijú aj čitatelia, ktorý "sladké" extra nemusia.

Príbeh anjelskej Clary bude pokračovať už o chvíľu - druhou časťou, ktorá dostala podnázov Zasvätená. Ak pôjdete okolo kníhkupectva, je možné, že ju tam už nájdete, keďže vyšla už dnes. Tým, ktorí ešte nečítali ani prvú časť, ju rozhodne odporúčam. Aj keď by som uvítal viac akcie, autorkin rozprávačšký talent a fantastický svet to dokonale vykompenzovali. Tak či tak, autorka má stále otvorené dvierka pre druhú časť a na jej príbeh sa už nesmierne teším...

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať spoločnosti ALBATROSMEDIA. Nadpozemskú si môžete kúpiť napríklad TU.