RECENZIA: Upírske denníky 13 - Mesačná pieseň (L.J.Smith)

Nastáva nový školský rok a Elena s priateľmi začínajú študovať na Dalcrestskej univerzite. Život so Stefanom je krajší než kedykoľvek predtým a s najlepšími priateľmi Bonnie, Meredith a Mattom po svojom boku je Elena presvedčená, že ju čaká najlepší rok v živote. Dokonca to vyzerá, že aj Damon sa skutočne zmenil a so všetkými dobre vychádza. No prímerie medzi Stefanom a Damonom je nesmierne krehké a stačí jediný Elenin chybný krok, aby sa všetko pokazilo. Keď sa potom začnú strácať študenti, je odrazu nutné každého nového známeho považovať za potenciálneho nepriateľa. Panika sa rýchlo šíri, vyzerá to tak, že zlo ich prenasleduje naďalej a môže zaútočiť odkiaľkoľvek na kohokoľvek.

Upírske denníky sú jeden nekonečný kolobeh a možno by ste sa ma spýtali, či ma táto séria ešte baví. Sú priemerným čítaním a nie je to nič svetaborné alebo nové, čo sa pod slnkom ešte neobjavilo. No zároveň je to séria, ktorá mi akoby prirástla k srdcu a živo si pamätám, keď som tak dávno čítal jej prvé časti.

V prípade Mesačnej piesne ma potešila jedna vec - a to taká, že knihy konečne neboli rozdeľované do dvoch. Pri posledných častiach bolo ich rozdelenie už výrazným problémom, keďže príbeh ako celok pôsobil fajn, no ak sa rozdelil, ani v jednej, ani v druhej časti sa dokopy poriadne nič nestalo. A možno aj kvôli tomu boli knihy posudzované o niečo horšie. Ak by som mal Mesačnú pieseň porovnať s ostatnými knihami, páčila sa mi (oveľa) viac. Môže za to aj zredukovanie toho celého nadprirodzena, líšok a kitsune a ďalších početných výplodov fantázie autorky. A príbeh ma tým pádom zaujal oveľa viac než ten v predošlých dieloch. Aj keď som v strede knihy našiel niekoľko hluchých miest, koniec mi to akciou a prekvapeniami veľmi dobre vynahradil.

V príbehu sa opäť prepletá viacero dejových línii. Pre starých známych je tentokrát predostrená záhada miznúcich študentov a s odstupom času musím pove-dať, že zápletka sa podarila autorke vykresliť dobre. Tentokrát sa sústreďuje viac na vzťahy medzi pos-tavami, Elenu opäť privádza do ťažkého rozhodovania medzi Damonom a Stefanom a situáciu jej rozhodne neuľahčuje. Takisto sa v príbehu objavujú nové posta-vy, ktoré koniec koncov karty ešte viackrát zamiešajú.

Trinástka býva (ne)šťastným číslom, ťažko povedať, ako tomu bolo v prípade Upírskych denníkov. Ja som od nich obrat o stoosemdesiat stupňov nečakal a možno aj preto ma príjemne prekvapili. Každý čitateľ má na túto sériu vlastný názor. Viacerí ju vzdali už veľmi, veľmi dávno, skalní fanúšikovia pri nej ostali až do konca. Ja pravdepodobne nepatrím ani do jednej skupiny, no som veľmi zvedavý, ako celý príbeh skončí - a dozvieme sa to už čoskoro, v poslednej štrnástej časti tejto nekonečnej série. Mala by sa volať Tajný rituál a Vydavateľstvo Fragment ju plánuje približne na október.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete kúpiť napríklad v ich e-shope a to na tejto adrese