RECENZIA: Dom smrti (Ulrike Rylance)

Niektoré dvere je lepšie nechať
zatvorené. Stisnutie kľučky
vás môže stáť život...
Štvrtá časť série KRIMI TRILER.

Nina si prenajme izbu v obrovskej starej vile, kde spoločne býva partia mladých ľudí. To, čo spočiatku vyzerá ako lákavé dobrodružstvo, sa však čoskoro zmení na nočnú moru. V jej izbe sa objavujú čudné veci a Nina má pocit, že ju stále niekto sleduje. Po veľkej párty nájde na chodbe mŕtvu priateľku svojho spolubývajúceho. Bola to skutočne samovražda? Alebo sa v dome ukrýva smrteľné nebezpečenstvo?

Ďalšia zo série trilerov
Dom smrti je v poradí štvrtou knižkou s červenou nálepkou Krimi triler. Tentokrát je autorkou staršia nemecká spisovateľka Ulrike Rylance, ktorá má už čo to popísané. Anotácia sľubuje veľmi zaujímavý príbeh, no musím povedať, že na mňa počas čítania pôsobil veľmi tajomne a nejasne, rovnako ako aj množstvo postáv, ktoré v príbehu ocitli. Aj keď Dom smrti nepovažujem za najlepší zo série, je to veľmi dobré čítanie na voľné chvíle

Odvážite sa otvoriť dvere?
V starej vile, v ktorej si Nina prenajala izbu, straší - a to doslova. Nielen že hlavná hrdinka nájde na svojej posteli prekvapenie, pravidelne počúva čudesné zvuky a situácia sa každým dňom stupňuje. V knižke sa nachádza veľké množstvo postáv a vzhľadom na jej veľmi krátky rozsah nebolo možné sa každej detailnejšie venovať a veľa sa nedozvedáme ani o hlavnej hrdinke. Autorka sa radšej sa sústreďovala na veľmi dynamický a svižný dej, ktorý sa dobre a rýchlo čítal. Musím však povedať, že ma nevtiahol do seba v takej miere, ako tomu bolo napríklad pri Slzách anjela.

Klamstvá a tajomstvá
Ako som už spomínal, celá kniha je písaná veľmi tajomne a autorka si dala naoazaj záležať, aby vás "medzikapitolami", písanými z pohľadu bližšie nešpecifikovanej osoby, poriadne zmiatla. Je pravdou, že sa knižka dlhšie rozbiehala a keby ste si najskôr neprečítali anotáciu, museli by ste sa dostať cez pár desiatok strán, aby ste vôbec zistili, o čom kniha je, no nenároční čitatelia ju aj tak ocenia. Dostane vás medzi mladých ľudí - ich chaotický život, prehýrené noci a tajomstvá, ktoré každý z nás skrýva.

Dom smrti je podarená oddychovka, ktorú si užijú najmä fanúšikovia podobných príbehov a odo mňa dostáva 3 hviezdičky. Ako to bude s ďalšími časťami neviem, no určite sa čoskoro dozvieme niečo bližšie.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete kúpiť napr. tu