RECENZIA: Fenomén (Marie Lu)

Fenomenálne a dlho očakávané pokračovanie úspešnej Legendy!
June a Day prichádzajú do Las Vegas a nepred-staviteľné sa stáva skutočnosťou – Vodca Primo umiera a vlády sa ujme jeho syn Anden. Republika sa tak ocitá ešte o krok bližšie k absolútnemu chaosu. Day však zo všetkého najviac túži zachrániť svojho malého brata, a tak mu nezostáva nič iné, než sa spojiť s Patriotmi. Tí im obom sľúbia pomoc pod jednou podmienkou – Day a June musia zabiť nového Vodcu.
Zdá sa, že je to mimoriadna šanca, ako zmeniť vývoj celej Republiky. Ale June si postupne uvedomí, že Anden nie je ako jeho despotický otec. Čo ak je práve on jedinou šancou na nový začiatok? Čo ak revolúcia musí mať vyšší zmysel ako osobnú pomstu? Čo ak sa Patrioti mýlia?

Malá veľká kniha
Autorkou dystópii Legenda a Fenomén je pôvodom čínska autorka Marie Lu, žijúca v LA. Jej pôvod spomínam schválne - od neho sa totižto vo všeobecnosti odvíja aj autorovo dielo. Diela amerických spisovateľov bývajú poväčšine na jedno kopyto, no cudzokrajných autorov spoznáte veľmi ľahko. Musím povedať, že Legenda sa mi nesmierne páčila - a aj keď mala len necelých tristo strán, dokázal som si ju veľmi dobre zapamätať a druhého dielu som sa už nevedel dočkať. Marie Lu sa pekne vypísala a mne sa Fenomén páčil ešte väčšmi než jeho prvá časť.

Legendárni hrdinovia
V prvom diele autorka položila základy dystópickej Republiky a predstavila nám dvoch veľmi mladých, no i napriek tomu veľmi silných hrdinov - bohatú June a zločinca Daya, ktorých cesty sa skrížili veľmi bizarným spôsobom. Aj príbeh je vyrozprávaný súčasne z pohľadu Daya a pohľadu June. Ťažko povedať, ktorého z nich som si obľúbil väčšmi, no musím povedať, že ich kapitoly neboli ako cez kopirák a autorka sa s nimi naozaj vyhrala. Dayove myšlienkove pochody mi síce miestami liezli na nervy, pretože sa rozhodoval veľmi spontánne a zbrklo a to, čo urobil na konci, mu nikdy neodpustím, no June si zachovávala čistú hlavu. Práve v druhom pokračovaní autorka vytvorila postavám hĺbku, vrátila sa do ich minulosti a poriadne preplietla ich vzťahy, takže sa je určite na čo tešiť.

Prepracovaná, dynamická... fenomenálna
Autorke sa musí nechať, že si s tvorbou Republiky dala záležať. Síce už existuje veľké množstvo podobných príbehov a Legenda patrí medzi tie, ktorým sa dostalo nejednej kritiky, ja som si čítanie užíval - a veľmi. Od vydania Legendy neubehlo veľa času, no Fenomén je od nej o toľko odlišný a prepracovanejší a knižka ma naozaj príjemne prekvapila. Od prvej strany sa v nej stále niečo dialo, príbeh bol dynamický a nechýbala mu ani akcia. Som veľmi zvedavý, ako sa bude dej uberať vo finálnej časti, pretože záverečnými kapitolami ma autorka mierne vyviedla z miery a posledné stránky tomu iba dopomohli.

Tešíme sa na Víťaza
Fenomén odo mňa získava 4 a pol hviezdičky, pretože si nechávam rezervu na posledný diel, ktorý dúfam a verím, že bude epický. V Amerike je Champion naplánovaný na november tohto roku, u nás sa ho dočkáme chvíľu na to. Čo dodať ku Fenoménu? Je to rýchla jazdca plná odvážnych mladých ľudí a určite by ste si ho mali prečítať a dať tejto sérii šancu. A ak sa vám jednotka páčila, potom nie je nad čím rozmýšľať a klik môžete smerovať sem

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcel poďakovať spoločnosti AlbatrosMedia