RECENZIA: Slzy anjela (Franziska Gehm)

Existuje iba deň.
Minulá noc neexistuje.
Tretie kniha zo série KRIMI TRILER

Na drevenom ostrovčeku pre plavcov uprostred jazera našli dobodané dievča. Nikto netuší, kto mohol šestnásťročnej Flore tak ublížiť. Polícia objaví kopu stôp, no žiadna z nich nevedie k páchateľovi. Zdá sa. že sama Flora dokonale vymazala tú príšernú noc zo svojej pamäte. Alebo hádam mlčí úmyselne?

Trilery, z ktorých mrazí...
Knižky s označením Krimi triler mám v pamäti ako sériu oddychoviek, ktoré - ak od nich nečakáte zázraky - určite splnia vaše očakávania. Slzy anjela sú v poradí už treťou útlou knižkou a musím povedať, že sa mi z celej série páčila najväčšmi, pretože jej autorka, Franziska Gehm, použila okrem  klasickej dejovej línie aj pohľad do spisov a priebehu vyšetrovania, ktoré sa striedali s klasickými kapitolami a zároveň tak zaujímavo doplnili všedný príbeh.

Dobodané dievča
Slzy anjela ma už sprvu zaujali anotáciou a bol som veľmi zvedavý, kto - alebo skôr čo - bolo schopné urobiť niečo tak kruté. Za pozitívum beriem, že autorka ma do samého konca nechala v napätí a páchateľ ma skutočne prekvapil. Čo sa však týka hlavnej hrdinky, tá mi už od prvej strany nesedela a pripadala naozaj čudesná. Akoby sa Franziska sústreďovala viac na vyšetrovanie a podozrivých, ako na hlavnú postavu. Neskôr však pochopíte, že to nebolo náhodou a všetky kúsky vám do seba zapadnú.

Hľadáte nenáročné čítanie? Siahnite po trileroch
Síce vám to možno príde ako hlúposť, ale naozaj to tak je - Slzy anjela ako aj predošlé adeptky tejto série síce nesú podtitul Krimi triler, ale nemusíte sa báť, že by ste ich čítanie nezvládli. Ak si nájdete voľnú chvíľku, zhltnete ich počas poobedňajšieho relaxu a keďže sú to všetko malí špunti, môžete ich so sebou zobrať kamkoľvek. Aspoň ja som si túto sériu obľúbil - aj keď viem, čo mám od nich čakať. Trojku som však celkovo videl oveľa svetlejšie než jej predchodkyňu - prekypovala záhadami, príbeh veľmi pekne gradoval a oceňoval som najmä jeho psychologickú stránku

Nezabudnite navštíviť aj Dom smrti
Tretí diel série trilerov Vydavateľstva Fragment ma príjemne prekvapil a uďeľujem mu 3 a pol hviezdičky. Síce mal svoje nedostatky, ale tie sa dali hravo prehliadnuť. Nemožno zabudnúť na vydarené obálky: každá je inej farby a musím povedať, že na poličke vyzerajú veľmi pekne. Momentálne som sa pustil do ďalšej časti - Domu smrti, takže som veľmi zvedavý, ako budú príbehy pokračovať. Ak sa chcete aj vy zapojiť do vyšetrovania pána Sälzra, mali by ste navštíviť túto stránku.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment.