Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Chamtivosť (J.R.Wardová)


„Jim Heron, ty sa postaráš o spásu sveta.“
Osamelý štyridsiatnik Jim Heron nevie nič o vykúpení ani v také niečo neverí – jeho profesiou sa stala pomsta a hriech považuje za relatívny pojem. Všetko sa zmení, keď sa z neho stane padlý anjel a jeho úlohou je spasiť duše siedmich ľudí, ktorí podľahli niektorému zo siedmich smrteľných hriechov. Odmietnutie poslania neprichádza do úvahy.
Vin diPietro celkom prepadol obchodovaniu a hromadeniu majetku. Až v kritickej chvíli zasiahne osud a do cesty mu privedie neústupčivého samozvaného záchrancu Jima Herona a príťažlivú ženu. Pod ich vplyvom Vin postupne spochybňuje svoje pôvodné zásady aj životný cieľ. Keď si naňho začne robiť nárok zákerná temná sila, Vin sa rozhodne spolupracovať s padlým anjelom. Nielen preto, aby si získal lásku, ale predovšetkým aby očistil vlastnú dušu.


Úspešná americká autorka
Mnohí možno poznáte J.R.Wardovú vďaka úspešnej sérii Bratstvo čiernej dýky, ktorá pominulé roky vychádzala v českom preklade. Vo všeobecnosti sú to obľúbené knihy a viacerí Chamtivosť k tejto sérii prirovnávajú, preto som bol zvedavý - keďže som od autorky ešte žiadnu knihu nečítal - či sa jej knihy zapáčia aj mne. Musím povedať, že bola Chamtivosť naozaj kvalitným čítaním. Silné postavy, prepracovaný dej a zopár hluchých miest, ktoré ale dokážete autorke odpustiť. Avšak... nie je to nič pre fanúšičky anjelov, ktorých poznáte z tínedžerských sérii. Ale o tom potom. 

Čítanie pre dospelých
Sprvu začína Chamtivosť veľmi pozvoľne. Autorka vás počas prvej stovky strán oboznamuje s príbehom a postavami a keďže sa dej začne stupňovať až neskôr, zopár čitateľov môže už zo začiatku ostať nemilo prekvapených. Môžem vás však ubezpečiť, že po dlhšom úvode sa J.R.Ward rozbehne a Chamtivosť bude veľmi zaujímavým čítaním. Ako som už spomínal, Chamtivosť síce je o anjeloch, ale nie o takých, akí sú podávaní v knižkách pre mládež. Je vidieť, že táto kniha je určená pre dospelých - nielenže je príbeh zložitejší na pochopenie, autorka sa zaoberá zložitejšími otázkami a kniha prekypuje erotikou a scénami, ktoré nie sú pre usmrkané oči. 

Neurazí, no ani výrazne nenadchne
Chamtivosť sa mi páčila, nemôžem povedať že nie. Počas celej knihy som mal ale pocit, že mi v nej niečo chýba. Autorka sa s príbehom vyhrala a niektorí čitatelia budú určite ohromení a aj keď sa mi príbeh páčil, nedonútil ma knihu neodložiť a hltať ju stranu po strane. Na mňa pôsobila Chamtivosť ako podarené oddychové čítanie, ktoré síce neurazí, no ani výrazne nenadchne. Pozitívne hodnotím prevedenie slovenskej verzie, pretože obálka sa mi páči väčšmi než tá originálna a myslím, že ozajstná knižka, ktorú už od polovice novembra nájdeme v kníhkupectvách, bude vyzerať ešte lepšie. 

Keby som to mal zhrnúť, Chamtivosť môžem odporúčať všetkým tým, ktorí čítali autorkino Bratstvo čiernej dýky alebo sú fanúšikmi Angelológie (pretože Chamtivosť mi ju miestami pripomínalo). Potešia sa aj milovníci vzťahov a sexu v knihách, pretože J.R.Ward sa rozhodne nehanbila a do knihy ho zakomponovala veľmi početne. Odo mňa získava knižka 3 a pol hviezdičky. Druhá časť, Žiadostivosť, je predbežne naplánovaná na marec 2014

Ak vás príbeh zaujal, Chamtivosť si môžete predobjednať na tejto adrese. Oficiálne vychádza 11.novembra a za poskytnutie reading copy ďakujem vydavateľstvu Ikar

Komentáre

  1. Mne sa kniha páčila oveľa viac hlavne kvôli tej pomalšej dejovej línii a postupnej gradácii. Všetky prvky ma potešili - nadprirodzeno, ktorého nebolo príliš veľa, humor, drsnosť a zároveň aj jemnosť, láska aj erotika (v porovnaní napr. s románmi pre ženy bolo toho sexu v Chamtivosti tak akurát). Rozhodne sa teším na druhý diel :)

    P.S.: Žiadavosť? Také slovo v slovenčine existuje? Nemá to byť Žiadostivosť?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Máš pravdu, má to byť Žiadostivosť. Pravdupovediac, to slovo som ešte nikdy nepočul, ale keď sa nachádza v slovníku, je to určite správne. :)

      Odstrániť
  2. Ja som od nej čítala prvý diel BČD a vôbec ma to nezaujalo :D niektoré časti ma tak znudili, že som nevedela pokračovať v čítaní a kašľala som radšej na to. Ale chápem, prečo sa to toľkým páči, je to dosť známa séria.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja túto knihu momentálne čítam a celkom ma to baví :) Ale som asi tak v tretine :D

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže