RECENZIA: Chamtivosť (J.R.Wardová)

„Jim Heron, ty sa postaráš o spásu sveta.“
Osamelý štyridsiatnik Jim Heron nevie nič o vykúpení ani v také niečo neverí – jeho profesiou sa stala pomsta a hriech považuje za relatívny pojem. Všetko sa zmení, keď sa z neho stane padlý anjel a jeho úlohou je spasiť duše siedmich ľudí, ktorí podľahli niektorému zo siedmich smrteľných hriechov. Odmietnutie poslania neprichádza do úvahy.
Vin diPietro celkom prepadol obchodovaniu a hromadeniu majetku. Až v kritickej chvíli zasiahne osud a do cesty mu privedie neústupčivého samozvaného záchrancu Jima Herona a príťažlivú ženu. Pod ich vplyvom Vin postupne spochybňuje svoje pôvodné zásady aj životný cieľ. Keď si naňho začne robiť nárok zákerná temná sila, Vin sa rozhodne spolupracovať s padlým anjelom. Nielen preto, aby si získal lásku, ale predovšetkým aby očistil vlastnú dušu.

Úspešná americká autorka
Mnohí možno poznáte J.R.Wardovú vďaka úspešnej sérii Bratstvo čiernej dýky, ktorá pominulé roky vychádzala v českom preklade. Vo všeobecnosti sú to obľúbené knihy a viacerí Chamtivosť k tejto sérii prirovnávajú, preto som bol zvedavý - keďže som od autorky ešte žiadnu knihu nečítal - či sa jej knihy zapáčia aj mne. Musím povedať, že bola Chamtivosť naozaj kvalitným čítaním. Silné postavy, prepracovaný dej a zopár hluchých miest, ktoré ale dokážete autorke odpustiť. Avšak... nie je to nič pre fanúšičky anjelov, ktorých poznáte z tínedžerských sérii. Ale o tom potom.

Čítanie pre dospelých
Sprvu začína Chamtivosť veľmi pozvoľne. Autorka vás počas prvej stovky strán oboznamuje s príbehom a postavami a keďže sa dej začne stupňovať až neskôr, zopár čitateľov môže už zo začiatku ostať nemilo prekvapených. Môžem vás však ubezpečiť, že po dlhšom úvode sa J.R.Ward rozbehne a Chamtivosť bude veľmi zaujímavým čítaním. Ako som už spomínal, Chamtivosť síce je o anjeloch, ale nie o takých, akí sú podávaní v knižkách pre mládež. Je vidieť, že táto kniha je určená pre dospelých - nielenže je príbeh zložitejší na pochopenie, autorka sa zaoberá zložitejšími otázkami a kniha prekypuje erotikou a scénami, ktoré nie sú pre usmrkané oči.

Neurazí, no ani výrazne nenadchne
Chamtivosť sa mi páčila, nemôžem povedať že nie. Počas celej knihy som mal ale pocit, že mi v nej niečo chýba. Autorka sa s príbehom vyhrala a niektorí čitatelia budú určite ohromení a aj keď sa mi príbeh páčil, nedonútil ma knihu neodložiť a hltať ju stranu po strane. Na mňa pôsobila Chamtivosť ako podarené oddychové čítanie, ktoré síce neurazí, no ani výrazne nenadchne. Pozitívne hodnotím prevedenie slovenskej verzie, pretože obálka sa mi páči väčšmi než tá originálna a myslím, že ozajstná knižka, ktorú už od polovice novembra nájdeme v kníhkupectvách, bude vyzerať ešte lepšie.

Keby som to mal zhrnúť, Chamtivosť môžem odporúčať všetkým tým, ktorí čítali autorkino Bratstvo čiernej dýky alebo sú fanúšikmi Angelológie (pretože Chamtivosť mi ju miestami pripomínalo). Potešia sa aj milovníci vzťahov a sexu v knihách, pretože J.R.Ward sa rozhodne nehanbila a do knihy ho zakomponovala veľmi početne. Odo mňa získava knižka 3 a pol hviezdičky. Druhá časť, Žiadostivosť, je predbežne naplánovaná na marec 2014

Ak vás príbeh zaujal, Chamtivosť si môžete predobjednať na tejto adrese. Oficiálne vychádza 11.novembra a za poskytnutie reading copy ďakujem vydavateľstvu Ikar