RECENZIA: Hľadači duší - Osud (Alyson Nöel)

Od autorky úspešnej série Nesmrteľní prichádza nová štvordielna séria o šamanizme, démonoch a neo-pakovateľnej lovestory, ktorá vás chytí za srdcia. Toto sú Hľadači duší.

Daire Santosová asi nemá všetkých päť pokope. Posmievajú sa jej havrany, prenasledujú ju zvláštne žiariaci ľudia, čas sa okolo nej bez varovania zastavuje a v snoch ju máta neuveriteľne nádherný chlapec s nebesky modrými očami. Dairina matka sa bojí o mentálne zdravie svojej dcéry, a tak ju posiela k starej mame, ktorú nikdy v živote nestretla. K žene, ktorá v jej predstavách a snoch rozozná volanie jej osudu. Daire je totiž Hľadačka duší, dokáže prechádzať svetom živých i mŕtvych. V zabudnutej dedine v Novom Mexiku sa Daire vydáva na cestu za svojím mystickým dedičstvom. Celý jej svet sa otriasa, keď stretne Dacea - chlapca zo svojich snov. A je len na Daire, aby zistila, či je Dace ten, s ktorým ju spojil osud, alebo je spojencom nepriateľa, ktorého je jej súdené zničiť.

Novinka od známej
Myslím si, že Alyson Nöel vám netreba nejako extra predstavovať. No ak patríte medzi tých, ktorí sa s touto spisovateľkou ešte nestretli, je to autorka šesťdielnej série Nesmrteľní, Života Riley Bloomovej či románov Kruté leto, Alex na EX a najnovšie aj série Hľadači duší - Osud, ktorá sa ku nám dostala len tento mesiac. Čo sa týka mňa, neradím sa ani medzi skalných fanúšikov autorky, no ani jej tvorbu výrazne nekritizujem. Nesmrteľní ma zaujali práve svojou jednoduchosťou - a tým, že sú to knižky, ktoré veľmi radi využijete ako oddychové čítanie. Mal som pocit, že sa v posledných častiach autorka pekne vypísala, a preto som bol zvedavý, čo prinesú spomínaní Hľadači duší, no pravdupovediac, ostal som trochu sklamaný.

Havrany a Hľadači duší
Keď sa vám Osud dostane do rúk, naskytne sa vám pohľad na krásne spracovanú knižku. Siluety vtákov pri každej kapitole nebudú jediné, na čo narazíte a celkovo na mňa pôsobilo spracovanie veľmi príjemne. Čo sa však týka príbehu, ten mi do takej miery nesadol. Autorka ho na môj vkus až príliš prefantazírovala a celkovo mi hlavná hrdinka nesadla. Akoby to Alyson Nöel s Hľadačmi duší trochu prestrelila. Možno to je tým, že mystiku a mágiu veľmi nemusím, no na druhej strane je vidieť, ako sa stihla popri iných jej sériach vypísať a príbeh k záveru veľmi zaujímavo gradoval.

Nikdy nekončiaca fantázia
Už spočiatku na vás čaká rýchlokurz zvierat a ich spirituálny význam a autorke sa musí nechať, že si veľa vecí o tematike zistila a naštudovala. V mnohých situáciach použila svoju nikdy nekončiacu fantáziu a ak podobné veci milujete, budete milovať aj Hľadačov duší. V Osude si Alyson vydláždila cestu na štvordielnu sériu a keďže sa knižka končí otvorene, určite fanúšikov poteší druhá časť Echo, ktorá sa už pripravuje.

Po tejto sérii by ste mali určite siahnuť v prípade, že ste fanúšikom kníh Alyson Nöel, alebo obľubujete mystiku a príbehy podobného žánru. Ja som od knižky očakával niečo iné, no tak či tak je to dobré oddychové čítanie, ktoré odo mňa dostáva 3 hviezdičky

Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.
Na záver ďakujem vydavateľstvu Slovart za poskytnutie recenzného výtlačku.