RECENZIA: Stefanove denníky 6 - Spojenectvo (L.J.Smith)

Stefan s Corou sa snažia vyslobodiť Damona, ktorého zajal Samuel. Pri jeho sledovaní zachráni Stefan dievča, ktoré sa Samuel snaží zabiť. Ukáže sa, že je to čarodejnica, ktorá žije v Londýne so svojimi priateľmi čarodejníkmi. Samuel je veľmi silný a navyše vymyslel diabolský plán, ako získať neobmedzenú moc. Aby zachránil Damona a potom aj celý Londýn, musí sa Stefan spojiť s čarodejníkmi, i keď tí sú s upírmi za iných okolností nepriatelia na život a na smrť.

Finále Stefanových denníkov
Stefanove denníky nie sú také početné ako Upírske denníky (tie sa tento mesiac dočkajú štrnástej časti), a preto som bol zvedavý, ako autori (a súčasne tvorcovia seriálu) šesťdielnu sériu ukončia. Knihy by mali byť koncipované podľa seriálového spracovania, ktoré som pred pár rokmi prestal sledovať, no knižky sa mi páčili. Viacerým čitateľom dokonca sadli viac než UD, no musím povedať, že poslednými časťami knižky kvalitou klesli o niečo nižšie. Síce to bol zaujímavý epilóg série, ale v prvej polovici som sa na viacerých miestach nudil.

Záverečná bitka
Už sprvu vhupnete do rozbehnutého príbehu, no ak ste aj zabudli, o čom predošlé časti boli, autori vám dej stručne zhrnú v prológu. Po ňom sa však musíte pripraviť na množstvo nových charakterov, ktoré sa pokúsia spolu s bratmi vyhrať nad zlým Samuelom. Znie to ako príbeh z rozprávky a skutočnosť nie je veľmi odlišná, no treba povedať, že Stefanove denníky ako celok so sebou prinášajú veľa pekných myšlienok o živote ako takom. Ich štýl ma potenciál, no musíte byť fanúšikom sveta Upírskych denníkov, aby ste aj ich knihami boli nadšení. Bežný čitateľ knižku prijme ako oddychové čítanie, ktoré neohúri, no ani neurazí.

Rozhodnutia životov
Ako to už s finále býva (a aj keď sú Smithovej knihy nekonečné), kolobeh Stefanových denníkov sa uzavrie a príbeh sa dočká zmysluplného ukončenia. Celkovo sa záver zamierava hlavne na Stefana a Damon sa akoby dostal do úzadia. Pravdupovediac, neľutujem, že som sa do série pustil. Smithovky patria medzi prvé knihy, ktoré začali plniť moju poličku a je pravda, že s ďalšími časťami pribúdala aj kritika. No ak si určitú sériu rozčítate, ste zvedaví aj na koniec.

Záver série odo mňa získava priemerné 3 hviezdičky. Musím skonštatovať, že kniha mala svoje nedostatky, no ak ste fanúšikom série, určite by ste si nemali finále nechať ujsť. Ak patríte medzi tých šťastlivcov, zamierte sem.
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment