RECENZIA: V pasci (Michael Northrop)

V deň, keď sa začala snehová búrka, nikto netušil, že bude trvať celý týždeň. Malebný pohľad z okna čoskoro zahalia nekonečné záveje snehu. Všetci zostanú uväznení vo svojich domovoch a ostáva im len dúfať, že prežijú. Scotty a jeho kamoši Pete a Jason patria k posledným siedmim študentom, ktorí čakajú v budove svojej strednej školy, kým po nich niekto príde. Čoskoro im však dôjde, že im nezostáva nič iné, než v škole prenocovať. Čo z ich pohľadu vôbec nevyzerá ako zlý nápad, pretože tam s nimi zostali aj dve dievčatá. Zrazu však vypadne prúd a kúrenie prestane fungovať. Na opustenú budovu doľahne tma a chlad. Na streche sa hromadí sneh, ktorý ich môže každú chvíľu zavaliť. Dni plynú, snehové záveje sú vyššie a vyššie, v škole je šialená zima, trápi ich hlad a nešťastné myšlienky. Všetci si uvedomia, že nastáva boj o holý život a že budú musieť učiniť najťažšie rozhodnutie vo svojich životoch.

Všade samý sneh
V pasci od Michaela Northropa je útla knižka a keď si ju prelistujete, okrem malého počtu strán si všimnete aj jej veľmi pekne spracovanú grafiku. A čo uvidíte? Sneh. Musím povedať, že som sa veľmi tešil, kedy sa mi toto dielko dostane do rúk, pretože jeho hrdinom je chalan a banda kamošov, ktorí uviaznu v snehovej búrke, z ktorej niet úniku. Navyše na goodreads má kniha pomerne nízke priemerné hodnotenie, preto som bol zvedavý prečo. Nebude to tým, že knihu napísal chlap, čo pri podobnom žánri nebýva zvykom? Môžem vás však upokojiť - mne sa V pasci veľmi páčilo: a práve vďaka svojej inakosti.

Prežili by ste?
Zatiaľ čo prvý deň v uzamknutej škole vyzerá ako nevinné dobrodružstvo, čoskoro Scott s kamarátmi pochopia, že to také úžasné nebude. Scott mi ako hrdina sadol a celkovo mi charaktery prišli značne rozdielne od všetkých tých hrdinov a hrdiniek stelesňujúcich všetku dokonalosť sveta. Boli to obyčajní ľudia, s pupákmi na čele a bežnými problémami. A práve to sa mi na tejto knižke páčilo - že sa nehrala na veľké dielo, no pritom dokázala vystihnúť to, po čom iné diela ani nepáchli.

Kakao, deka a V pasci
Pozitívne hodnotím aj gradáciu príbehu a musím povedať, že by som si dej vedel predstaviť aj na väčšom počte strán. Michealova štylistika je mierne odlišná, a preto mám pocit, že by knižka sadla aj mladším čitateľom. Predsa len, podobné zápletky poznajú aj z čítaniek zo základnej školy. Na druhej strane, knihou nepohrdnú ani starší. Je pravdou, že V pasci nebolo dokonalé a kritici by možno mali veľa výhrad, no bežnému čitateľovi určite dobre padne v týchto polozimných dňoch.

Hurá, zima prichádza!
Zimu a chlad poväčšine rád nemám, ale z pohľadu čitateľa som si ju užíval. A V pasci vám môžem len a len odporúčiť. Najmä ak hľadáte niečo nové, neokukané a neprefantazírované. Odo mňa dostáva zasnežené 4 hviezdičky. Ak sa do nej pustíte, užite si ju! :) Sneh si môžete privovlať na tejto adrese

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia