RECENZIA: Svůdné zlo (Wendy Higginsová)

Anna, šestnáctiletá středoškolačka z maloměsta v americké Georgii, má podobné starosti jako většina dívek jejího věku: příliš drobnou postavu, příliš starostlivou adoptivní matkou nebo to, že jako vzorná studentka a horlivá abstinentka není mezi spolužáky moc oblíbená. Má ale i starosti, se kterými se nikomu nesvěřuje. Například vnímá aury lidí, není nikdy nemocná, vidí a slyší na neobvykle velké vzdálenosti... Teprve když se na rockovém koncertě v klubu seznámí s atraktivním mladým bubeníkem Kaidanem, začíná krůček za krůčkem objevovat pravdu o sobě a o svém původu, ale i o světě skrytém před zraky obyčejných smrtelníků. O existenci rasy nefilů – potomků lidí a padlých andělů, do níž Anna i Kaidan patří. Bytostí s nadpřirozenými schopnostmi, které mají pod hrozbou trestu smrti od svých démonických otců nařízeno šířit mezi lidmi sedm smrtelných hříchů. Jak vzorně vychovanou a úzkostlivě slušnou Annu promění sblížení s otcem? A dokáže láska ke Kaidanovi něco změnit na jeho nezvratné příslušnosti ke straně Zla?

U mňa zvíťazila obálka
Obálka patrí medzi prvé veci, ktoré si na knižke všimnete a keďže mňa táto zaujala dvojnásobne, povedal som si, že knihu určite musím mať doma. Po prečítaní Svůdneho zla môžem povedať, že som veľmi rád, že má knižka miesto v mojej knižnici. Wendy Higginsová neprichádza s ničím novým, čo by už nebolo povedané v iných knihách, no pokúša sa to podať svojím vlastným spôsobom. Svůdné zlo je taká milá oddychovka, ktorá vám spríjemní chvíle voľna a ktorú by ste si dozaista mali prečítať. A nielen kvôli vydareným obálkam...

Boj dobra a zla
Sprvu začína Svůdné zlo veľmi zľahka, no napriek tomu vás autorka do deja uvedie rýchlo a bez zbytočných okolkov, čo sa mi páčilo. Druhá polovica bola zas sústredená na akciu, no mal som pocit, že prvých dvesto strán sa autorke vydarilo viac - a tie sa mi aj lepšie čítali a viac ma bavili. Akcie boli síce vykreslené dobre, no dej plynul príliš rýchlo a ja som sa nemohol zbaviť pocitu, že mu niečo chýba. Tak, ako bol Kaidan súčasťou skoro každej strany v prvej polovici, v druhej sa akosi dostal do úzadia, čo môžu niektorí čitatelia autorke vyčítať. Na druhej strane, Anna mala konečne priestor ukázať, že si so zlom dokáže poradiť aj sama.

Dvojica ako z rozprávky
Keď som sa do knižky púšťal, trochu som sa obával hlavnej hrdinky - že to bude opäť pojašené strašidlo, ktoré je zasadené do fantasy sveta a sama nevie, čo v ňom robí, no autorka ma týchto predsudkov veľmi rýchlo zbavila. Anna a Kaidan boli zohraná dvojka a milovníci takýto párov si určite prídu na svoje. Nezdalo sa mi, že by bola kniha presladená a myslím, že Wendy do príbehu zakomponovala všetko rovnomerne (aj keď som si istý, že fanúšičky Kaidana by so mnou nesúhlasili). Anna by bola snom každej starostlivej matky - nepije, nefajčí, neklame a splní všetko, čo sa od nej žiada. Kaidan jej jej pravým opakom, no ako sa vraví, protiklady sa priťahujú.

Stvorená pre jesenné večery
Čo dodať na záver? Svůdne zlo ma príjemne prekvapilo a s chladnou hlavou môžem povedať, že som si knižku užil. Aj keď sa mi druhá polovica páčila o niečo menej, verím, že v pokračovaní ma autorka prekvapí ešte väčšmi. Knižke udeľujem 4 hviezdičky. Potešilo ma, že vydavateľstvo sérii ponechalo pôvodné obálky, ktoré sa (a to sa musí grafikovi nechať) nesmierne vydarili. Už teraz sa teším na druhú časť, ktorá už taká bichľa nebude, no viacerým sa páčila ešte viac než jednotka. Nechajme sa teda prekvapiť!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatros Media
Knižku si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese