RECENZIA: Votrelec v mojej mysli (Jill Hathaway)

Stredoškoláčka Sisa má mimoriadnu schopnosť - počas stavov bezvedomia sa ocitá v tele iných ľudí. Svoju schopnosť sa učí postupne ovládať. Zrazu sa však prebudí za volantom auta, ktoré sa rúti do neznáma. Zdá sa, že niekto vstúpil do jej vedomia a snaží sa ju ovládať. Kto je týmto nebezpečným votrelcom? Prečo sa pokúša Sisu sledovať a kontrolovať jej myseľ?

Knižné dvojičky
O sérii Desivé splynutie ste už v minulosti mohli počuť - takto približne pred rokom vyšla v slovenskom preklade prvá časť. Očami vraha bola dynamická knižka a autorka prišla s niečím novým a zaujímavým. Aj keď mala kniha zopár nedostatkov, hodnotil som ju veľmi pozitívne. Teraz sa na pulty dostáva druhá časť so skoro autentickou obálkou, no zdalo sa mi, že prvý diel sa podaril autorke viac.

Uvítal by som viac dynamiky
Opäť sa stretávame so starými známymi postavami z prvého diela a knižka priamo nadväzuje na koniec tej predošlej. Zápletku Jill Hathaway premyslela dobre a príbeh - keďže je dielo veľmi útle - zhltnete za chvíľu, no nemohol som sa zbaviť pocitu, že mi niečo chýbalo. Očami vraha malo akúsi iskru, v knihe sa neustále niečo dialo, no dynamika sa v prvej polovici druhej časti akosi vytratila a aj keď to záverečná tretina zachraňovala, môj dojem nebol taký dobrý ako z prvej časti. Mal som pocit, že sa v knižke vyskytovalo veľmi veľa hluchých miest, ale odhlianúc od toho, knižka sa mi viac-menej páčila. Ak hľadáte niečo jednoduché, určite vás práve dielo Votrelec v mojej mysli zaujme.

Kniha, ktorá vás nezahltí faktami
Pozitívom týchto knižiek je, že sa na ich čítanie nemusíte príliš sústrediť a autorka vás nezahlcuje prílišným počtom faktov. Vo všeobecnosti sa jedna o jednoduchú dejovú líniu, ktorá je miestami trochu predvídateľná, no niektorí čitatelia a fanúšikovia tohto typu literatúry môžu knihy oceniť. Ako som už spomínal, Votrelec v mojej mysli má skoro rovnakú obálku ako prvá časť, odlišuje sa len farebnosťou, takže v tomto ma vydavateľstvo trochu sklamalo.

Ak sa vám páčil prvý diel, určite by ste si mali prečítať aj pokračovanie. Síce sa - aspoň mne - páčilo o niečo menej, stojí za prečítanie a dozaista by ste si o na naň mali urobiť aj vlastný názor.

Votrelca v mojej mysli si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment.