RECENZIA: Putovanie večnou nocou (V. Rossiová)

Svet, v ktorom Aria so Sokolom žije, je čoraz nebezpečnejší. Všetko ničiace éterové búrky sťažujú hlavným postavám dosiahnuť ich cieľ – nájsť nové miesto pre život a Sokolovho synovca Pazúrika, ktorý bol unesený. Bude ich putovanie úspešné? Zvládnu všetky nástrahy, ktoré ich čakajú, bez toho, aby stratili puto, ktoré sa medzi nimi v prvej časti utvorilo?

Autorkina debutujúca trilógia Pod vražednou oblohou sa pred pár mesiacmi rozšírila o jej druhú časť – Putovanie večnou nocou. Mohlo by sa zdať, že knihy sú určené len pre dospievajúcu mládež, no Veronica Rossiová píše veľmi zaujímavo, pútavo a jej štýl dodáva knihám zvláštny šmrnc, preto im na chuť môžu prísť aj dospelí čitatelia

Putovanie večnou nocou bolo rovnako ako predošlá kniha vyrozprávané v dvoch dejových líniách – striedajúc z pohľadu Arie a pohľadu Sokola a to bolo ideálne najmä vo chvíľach, keď sa obaja vybrali inou cestou. Oba charaktery sa od seba značne odlišovali – zatiaľ čo Sokol pochádza z divočiny, Aria sa narodila do Blaženosti, mesta s technológiou budúcnosti. Rovnako sa líšili aj ich rozprávania a robili čítanie o to viac zaujímavejšie. Keďže sa každý vybral svojou cestou, do popredia sa dostávajú aj vedľajšie postavy, s ktorými sa ocitnú v kontakte a ktoré by mohli do finálnej knihy ešte poriadne zamiešať karty. Obaja sú ustavične preverovaní a ich vzťah môže byť v ohrození.

„Strácame čoraz viac, ale stále sme tu. Trasieme sa na mieste, bojíme sa niečo podniknúť.  Už ma nebaví držať sa tejto mizérie len preto,
lebo nevieme, či existuje aj niečo lepšie. Podľa mňa áno. Musí.“

V porovnaní s predchádzajúcou knihou sa v druhej časti udialo oveľa viac – akoby sa za ten čas autorka stihla oťukať a vypísať. Aj keď bola jednotka kvalitná, dvojka pôsobila ešte profesionálnejším dojmom. Dokonca aj vzťah Arie a Sokola sa od prvej časti vyvinul – už to nebolo len vzájomné doťahovanie – obaja dospeli a začali si uvedomovať, čo je pre nich dôležité.

"Predtým žila v hmle. V halucináciách hľadala, čo je reálne. Našla to v                                          ňom. On bol ozajstný."

Od samého začiatku bol príbeh prešpikovaný akciou a plynulý dej neustále dopĺňali nečakané zvraty. Situácia sa každou stranou stupňovala a vyhrocovala, no Veronica zvládla gradáciu príbehu na výbornú. Rovnakým dojmom pôsobili aj opisy prostredia – autorka v nich bola doma a bolo vidieť, že má všetko dopredu veľmi dobre premyslené. Ak ste sa do knihy zahryznete už na začiatku, budete mať problém s jej odtrhnutím, pretože čítať ju bude jedna radosť. Preklad bol zvládnutý dobre, korektúra však obsahovala viaceré preklepy a chyby interpunkcie.

"Posunul ruku a preplietol si s ňou prsty. Aria mu ich takmer nebadane stisla,
potom však znova ochabla."

Putovanie večnou nocou má všetko, čo by ste od knihy s podobnou tematikou očakávali. Ak ste čítali prvú časť, určite by ste mali dať šancu aj pokračovaniu. Ak nie kvôli príbehu s vynikajúcim nápadom, nepredvídateľnou zápletkou a prepracovaným svetom, určite aspoň kvôli pútavej obálke, ktorá sa bude zaručene pekne vynímať na poličke.