RECENZIA: Překroč svůj stín (Katie McGarryová)

Nikto nevie, čo sa Echo Emersonovej - predtým populárnemu dievčaťu - stalo. Teraz je považovaná za outsidera s čudnými jazvami na rukách, o ktorých si šepká celá škola. Dokonca ani Echo nepozná celú pravdu, čo sa tej strašnej noci odohralo. Avšak keď sa v jej živote zjaví tajomný Noah Hutchins, svet sa jej obráti hore nohami...

Noah jej totiž rozumie. A pomôže jej nájsť odpovede - pritom by nemali mať vôbec nič spoločné. A so všetkými tými tajomstvami, ktoré v sebe obaja nesú, je v zásade nemožné, aby boli spolu. Napriek tomu však nedokážu potlačiť vzájomnú príťažlivosť. Echo sa pýta sama seba, či vôbec dokáže prekročiť vlastný tieň.

"V tu chvíli jsem si všiml štítku. Byla to zložka Echo. Sevřeli se mi vnitřnosti.
Něco bylo špatně."

O Překroč svůj stín (alebo pôvodne Pushing the Limits) už väčšina z vás určite počula. Čitatelia túto knihu vychvaľovali do nebies, a preto som neváhal a pustil sa do nej aj ja. Sprvu mi veľmi pripomínala úspešnú Krásnu katastrofu a musím povedať, že tieto dve diela majú naozaj niečo spoločné. Minimálne sú ich autorkami dve vynikajúce spisovateľky, ktoré dokážu napísať precízny príbeh, ktorý vás emočne zlomí a ostane vám ešte veľmi dlho v pamäti.

Echo a Noah sú silné postavy, obe s podobným osudom, avšak nikto by nebol povedal, že sa ich cesty raz stretnú. Aj keď bol ich osud podobný, charakterovo sa výrazne líšili. Osobne mám veľmi rád, keď sa kapitoly v knihách po pohľadoch striedajú a tentokrát to príbehu výrazne pomohlo. Páčilo sa mi, že Noah nebol ako cez kopirák s Echo, líšili sa svojím slovníkom a vecami, vďaka ktorým ste hneď spoznali, z čieho pohľadu je tá ktorá časť písaná. Určite som si viac obľúbil Noaha - aj keď bola jeho minulosť všelijaká. Jeho správanie mi bolo ako chalanovi bližšie a viac som sa s ním dokázal stotožniť

"Ty lidi nemiluješ. Máš s nima sex. Tak jak bys mohl  chtít být se mnou?"

Príbeh bol napísaný naozaj dobre, ale keby som sa silou mocou snažil autorke niečo vypichnúť, bolo by na mieste spomenúť, že sa jedná o veľmi jednoduchú dejovú linku. Pushing the limits nie je zložité čítanie a ani sa naň nehrá. No mne ako milovníkovi jednoduchosti toto čítanie proste sadlo a síce bola prvá polovica o niečo slabšia, kniha sa mi veľmi páčila. Určite sa nejedná o dokonalé čítanie ani niečo prelomové, ale som si istý, že dielo si vďaka svojej atmosfére a tomu, ako dokáže Katie McGarryová narábať so slovami, získa srdcia nejedného čitateľa

"Chtěl jsem mít Echo ve svém životě, ale její život
nakonec bude lepší beze mně."

Bolo vidieť, že Katie má príbeh veľmi dobre premyslený a jednotlivé charaktery svedomito prepracovala. Překroč svůj stín bezpochyby patrí medzi také knihy, ktoré keď vám sadnú, dokážete v nich nájsť ich hĺbku a myšlienku. Autorka si touto časťou pekne otvorila cestu k úspešnej sérii. Síce niektorí čitatelia pokračovanie kritizovali, verím, že bude aspoň sčasti tak kvalitné, ako prvá časť. A vy, ak patríte medzi tých, ktorí s prečítaním Pushing the limits ešte váhajú, určite do toho choďte! Ak máte radi jednoduché príbehy, ktoré vás súčasne chytia za srdce, kniha vás rozhodne nesklame.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia. Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese