RECENZIA: Upírska akadémia 3 - Tieňom pobozkaná (Richelle Mead)

Rose vie, že láska medzi strážcami je zakázaná. Odkedy zabila prvého strigoja, niečo sa v nej zmenilo. Myseľ jej zahaľuje temnota a duchovia ju varujú pred nesmrteľnými nemŕtvymi. Rose si bude musieť vybrať medzi životom, láskou a dvoma ľuďmi, na ktorých jej záleží najviac...Tretie pokračovanie Upírskej akadémie, ktorá sa považuje za dovedna najlepšiu upírsku sériu.

Richelle Mead netreba obzvlášť predstavovať. Je to autorka kolosálnych rozmerov, ktorá má okrem Upírskej akadémie na konte aj ďalšie štyri početné série, z ktorých padla sánka miliónom čitateľov. Pravdaže - až po šesťdielnej Upírskej akadémii, ktorá v súčasnosti mieri aj do kín. Tieňom pobozkaná nezaostáva oproti svojim dvom malým sestrám a autorka v kvalite, ktorú v prvej časti predostrela, pokračuje. Na strane druhej som mal v prvých dvoch tretinách pocit, že príbeh sa trochu vlečie - a autorka si všetky grády nechávala až na samý koniec, ktorý však napísala famózne. Príbeh sa trochu zmenil - a napriek tomu sa v ňom skoro nič nestalo. Upírska akadémia bola opäť vynikajúcim čítaním, ktoré nesklame.

"Teraz sa ku mne nespráva ako ku študentke, uvedomila som si.
Bral ma ako rovnocennú."

Aj keď sa dej posunul iba o kúsok, páčilo sa mi, že vzťah medzi jednotlivými charaktermi - a najmä medzi Rose a Dimitrim - sa pekne prehĺbil a nabral nové rozmery. Obaja dospeli, stali sa silnejšími. Práve v tejto časti som trochu zmenil názor na Dimitriho a viac si ho obľúbil. Naopak Rose mi pripadala trochu neistá. Všetok ten tlak a duch Masona, ktorý situáciu ešte viac zamiešal, jej obdobie rozhodne nespríjemňovali. Ako sa s tým popasuje, však budete musieť zistiť sami. Ak by niekto tvrdil, že Upírsku akadémiu miluje práve vďaka jej silným postavám, určite by som mu dal za pravdu.

"Dimitri vniesol do môjho života mnohé: lásku, pohodu, smer. Občas som zabúdala, aký vie byť nebezpečný."

Myslím, že som to spomínal už v recenziách na predošlé diely, a síce, že Richelle Mead každé jedno slovo vo svojich knihách premyslené a až teraz, keď sa príbeh tým správnym spôsobom stmieva a mení sa na krviprelievanie, sa všetko začína vyjasňovať. Možno aj preto boli moje očakávania na tretí diel o niečo vyššie, a preto som v Tieňom pobozkanej našiel zopár nedostatkov alebo hluchých miest, ktoré však hravo prehliadnete. Rovnako si myslím, že každým dielom bude autorka pomyselnú latku nasadzovať vyššie a vyššie a som zvedavý, kam sa s príbehom dostane. Pretože koniec knihy jej opäť otvára vrátka a môžete si byť istí, že vás poslednými stranami autorka totálne odpíše

"Čakali nás temné chvíle, ale s jeho bozkom som mala pocit, že zvládnem čokoľvek."

Vampire Academy, najlepšia upírska séria - ako ju kritici nazývajú - sa opäť otvára a určite by ste si tento okamih nemali nechať ujsť. Či už máte radi upírske príbehy, kvalitné nadprirodzené romány alebo máte chuť na niečo napísané fakt dobre, mali by ste dať tejto sérii šancu. Kvalitný preklad nemusí byť nikdy zárukou vydanej knihy - no u Upírskej akadémie je zvládnutý na výbornú a rovnako si zaslúži pochvalu aj dizajn knihy, ktorý už dozaista poznáte. Poponáhľajte sa, aby sa táto krásavica stala súčasťou aj vašej knižnice.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Slovart. Tieňom pobozkanú si môžete zakúpiť napríklad na tejto adrese