Preskočiť na hlavný obsah

Magická príťažlivosť: Jeden bozk vám zmení život

Už nejden deň sa na vás na regáloch kníhkupectiev usmievajú tváre hlavných predstaviteľov Magickej príťažlivosti. Americká spisovateľka Jamie Reed prináša novú fantasy sériu o záhadných, príťažlivých a nebezpečných kambionoch. Starobylí duchovia túžiaci po životodarnej energii prežili až do dnešných dní. Kto sú kambioni a čo skrývajú pred svetom? 

Fascinujúci autorkin debut vtiahne čitateľa do príbehu o tajomných kambionoch a mladej žene vstupujúcej do sveta nadprirodzených síl. Samara, hlavná hrdinka knihy, pracuje v knižnej kaviarni. Kvôli nevydarenému vzťahu jej rodičov sa chová cynicky, kedykoľvek príde na rad romantika. Je od prírody podozrievavá a za sarkazmom skrýva svoje skutočné pocity. Jej hlboko strážená osobnosť priťahuje nežiaducu pozornosť kolegu – tajomného Caleba. Jeho uhrančivé fialové oči nenechajú chladnou takmer žiadnu ženu. V okamihu, keď na ulici vidí, ako zachraňujú život žene, ktorá sa iba krátko predtým bozkávala s Calebom, začína tušiť, že Caleb niečo skrýva. Neskôr, keď sa okolo nej začnú diať desivé veci a v ohrození sa ocitne aj jej rodina, musí sa Samara rozhodnúť, či bude riskovať a urobí rozhodnutie, ktoré by navždy zmenilo jej život.


Knižka ma zaujala už vďaka svojej obálke a veľmi som na ňu zvedavý. Ak by ste o nej chceli zistiť viac, môžete si prečítať krátku ukážku:

     Keď som sa otočila, zbadala som Caleba, ktorý sa nečinne flákal, rovnako ako keď som ho videla naposledy. Teraz sedel na lavičke pri okne a držal si hlavu v dlaniach. Na chrbát mu cez okno dopadalo popoludňajšie slnko, takže to vyzeralo, akoby mal okolo hnedých vlasov zlatistú svätožiaru. Chcela som ho ako obyčajne ignorovať, ale všimla som si, že sa jeho telo zachvieva nebadanými otrasmi. Žeby plakal? Nebodaj sa už so svojou novou mačičkou stihol aj pohádať? Vidieť chalana plakať ma odpudzovalo. Lenže nevidela som nijaké slzy, ani že by si ich utieral. Jeho telo sa knísalo dopredu a dozadu a takmer som čakala, že ma začne prosiť o drobné. Akú dlhú mal vôbec prestávku? Prišla som k nemu a poklepala ho po pleci. „Hej, Caleb, si v pohode?“
     „Hej,“ zamumlal spoza svojich rúk. Našťastie som z neho necítila nijaký alkohol, ale rozhodne vyzeral, akoby mal opicu. Lenže tak vlastne vyzeral skoro stále.
     Caleb jednou rukou zašmátral po slnečných okuliaroch, ktoré mal zavesené vo výstrihu trička, a druhou si tienil oči, hoci nebolo jasné, či pred bodavým svetlom žiariviek, alebo od hanby. Tiež mi nebolo jasné, odkiaľ sa berú fialové záblesky, ktoré mu presvitali pomedzi prsty. Na zlomok sekundy sa jeho oči rozžiarili tak, že keď rýchlo odvrátil hlavu, nechali za sebou svetielkujúci pruh purpurovej farby ako jemnú hmlu. Celkom zaujímavý trik na niekoho, kto podľa vlastných slov nenosí kontaktné šošovky.
     Caleb vstal a zarazil sa, keď si všimol môj ohromený výraz. Prešliapol z nohy na nohu a prehrabol si vlasy, snažil sa celú vec zahrať dostratena, ani keby som ho nachytala s rozopnutým rázporkom, a nie s problémami so zrakom. Mala som z toho zlý pocit.
     Spravila som krok dozadu. „Si si istý, že si v poriadku? Nie je ti zle?“
     Moja otázka ho rozosmiala, ale bol to neveselý, suchý smiech. „Ani nevieš ako,“ odpovedal mi a odkráčal naspäť k svojmu stanovišťu. Mama ma učila neodsudzovať ľudí, ale tento človek bol fakt čudný. Nevedela som o ňom síce takmer nič, ale vďaka tomu bolo jeho čudáctvo ešte hmatateľnejšie. Mala som tušenie, že nevedieť nič o Calebovi Bakerovi je asi to najlepšie, čo sa mi mohlo stať, a tak som sa vrátila k svojej práci a dúfala, že ma niečo rozptýli. Lenže už bolo neskoro. Moja zvedavosť, tá hladná príšera, sa prebudila a nedá mi pokoj, kým ju neuspokojím.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže