Preskočiť na hlavný obsah

RECENZIA: Iba jeden rok (Gayle Formanová)

On je pouličný herec, ona študentka s vášňou pre Shakespeara. Jeden deň dokázal zmeniť ich životy na nepoznanie, ale cesty oboch sa po chvíli rozchádzajú. V druhej časti je príbeh vyrozprávaný z pohľadu Willema, mladíka, ktorý sa preberie z bezvedomia s myšlienkou, že vo svete naňho čaká dievča - Lulu, ako ju sám nazýva. Aj keď ju nedokáže poriadne zaradiť, vie, že ju potrebuje opäť stretnúť.

Gayle Formanová je jedna z najobľúbenejších autoriek kníh pre mládež a hrdo sa priznávam, že medzi jej fanúšikov patrím aj ja. Emotívny a krásne jednoduchý príbeh, okorenený myšlienkami veľkého dramatika, mi ešte dlhú chvíľu utkvel v pamäti. Iba jeden deň teda môžem s čistou hlavou zaradiť medzi TOPky roka 2013. Niet pochýb o tom, že som sa na pokračovanie nesmierne tešil. Gayle Formanová opäť dokázala napísať vynikajúci príbeh - a aj keď sa môže zdať, že sú tieto knihy skoro rovnaké, Iba jeden rok bol úplne inou šálkou kávy než jeho predchodca.

"Mohla byť kdekoľvek. Nemusela byť nikde. A najhoršie zo všetkého bolo, že možno bola rovno predo mnou a ja som ju nespoznal."

Už prvý diel autorka rozdelila do dvoch obsahovo nevyrovnaných častí. Zatiaľ čo v tej prvej Formanová popisovala chvíle, ktoré strávili hlavní predstavitelia spolu, v tej druhej (nazvanej rovnako ako 2. diel série) sa Allyson pasovala so svetom bez Willema. Niektorým sa tieto pasáže mohli zdať o úroveň menej záživné, a preto aj do pokračovania treba vstupovať s istým rizikom. Myslím si, že autorka sa s príbehom popasovala statočne. Willem podnikne cestu naprieč celým svetom s nádejou, že dievča zo snov nájde. Páčilo sa mi, že autorka z knihy nevytvorila len klasickú zápletku s romantickým podtónom. Dejovú líniu opäť obohatila o poznanie nových kultúr, zvyklostí a všetky tieto aspekty robia Formanovej diela výnimočnými. 

"Čosi mi vravelo, že ak na niečom záleží, nemalo by to ísť hladko." 

Keby som mal obe časti porovnať, o niečo viac sa mi páčil Iba jeden deň. Je to aj tým, že som pred druhým dielom už dopredu vedel, ako sa dejová línia skončí a bol s príbehom už čiastočne oboznámený. Odhliadnuc od toho, čítanie som si veľmi užíval. Formanová píše veľmi zaujímavým a dobre čítateľným štýlom a keď sa už do knihy raz začítate, nepustíte ju z rúk - aj keď je to asi najväčšie klišé, ktoré možno v recenzii na knihu napísať. Teraz však hovorím z vlastnej skúsenosti, pretože v nádeji, že si knižku poobede iba rozčítam a nechám ju na neskôr, kedy budem mať viac času, som toto čítanie musel predĺžiť až do neskorých hodín, pokým som sa neprelistoval na samotný koniec. Je pravda, že som možno očakával trochu iný charakter konca, no či je podľa vašich predstáv, budete musieť zistiť sami. 

"Niekedy neviete, že po niečom túžite, kým to nestratíte. A niekedy si myslíte, že po niečom túžite, ale nechápete, že v skutočnosti to už máte."

Iba jeden rok je solídnym pokračovaním vynikajúcej série pre mládež. Aj keď sa táto séria končí, som si istý, že Formanová vyprodukuje ešte nejedno kvalitné dielo, z ktorého mi opäť spadne sánka. Rozhodne odporúčam!!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. 
Knihu si môžete zakúpiť napríklad na tejto adrese.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

SÚŤAŽ: Veľkonočný knižný hop

Priznávam, že čo sa týka súťaží, môj blog na tom vie byť dosť biedne. Pár dní pred dneškom som sa rozhodol vás potešiť a aj tento Veľkonočný hop (ktorý usporadúva Knižní doupě )   mi to pomôže zrealizovať. A tentokrát poteším nielen Slovákov , ale aj českých čitateľov môjho blogu. Keď už je tá Veľká noc! :D :D Inak, dievčatá, užite si ju :D A o čo sa bude súťažiť? Keďže v Česku POTOMKOVIA zatiaľ nevyšli a u nás je tomu už  nejaký ten piatok, rozhodol som sa do súťaže vložiť práve Partials - Potomkovia  od Dana Wellsa . Vopred ďakujem za zapojenie do súťaže a prajem vám veľa šťastia :) A šťastie môžete skúsiť aj na ďalších 11tich blogoch, ktoré nájdete v linkovači na konci článku.  Pravidlá súťaže: Do súťaže sa môžu zapojiť aj slovenskí, aj českí čitatelia blogu.  Podmienkou je ale nasledovanie môjho blogu . Ak nasledovateľmi nie ste, môžete tak urobiť v pravom bočnom paneli: Následníci, pripojiť sa k tejto lokalite.  Súťaž trvá od dnes, 1.4. a končí 14.4.20

RECENZIA: Mesto kostí (Cassandra Clare)

Upíri, vlkolaci, bosoráci či  Tieňolovci... Kto nás ochráni pred  Pätnásťročná Clary Frayová sa v nočnom klube stane svedkom vraždy – vraždy, ktorú spáchali traja tínedžeri so zvláštnymi tetovaniami na tele a s prapodivnými zbraňami. Stačí len okamih a všetky telá jej zrazu zmiznú pred očami. Potom je naozaj ťažké zavolať policajtov, aby vyšetrili vraždu neviditeľnej obete neviditeľnými tínedžermi. Tak sa Clary prvýkrát stretla s Jaceom, Tieňolovcom, ktorý zbavuje náš svet démonov. Clary je vtiahnutá do Jaceovho sveta, jej mama zmizne a ju napadne démon. Ale prečo majú démoni záujem o Clary a jej mamu? A prečo Clary ako jediná vidí Tieňolovcov a svet démonov ? Azda sa v našich končinách nenájde človek, ktorý ešte nepočul o sérii Nástroje smrteľníkov a knihe Mesto kostí , ktorá si medzi nami - knihomoľmi, získala skromný titul  jedna z najlepších . Práve sa pýtam - nie náhodou najlepšia ? A naozaj, Cassandra dokázala niečo neuveriteľné a jej dielo ide príkladom pre húfy

O tom, ako rýchlo plynie čas | Štvrté narodeniny blogu My World of Books (súťaž)

Až v sobotu večer pri pohľade na stužku , ktorú mi triedna pripla na oblek, som si naozaj uvedomil, že tento rok maturujem a o malú chvíľu opustím brány gymnázia. Je neuveriteľné, ako rýchlo plynie čas a ako sa každým dňom stávame o niečo staršími. Presne pred štyrmi rokmi som sa rozhodol založiť si knižný blog na blogspote a vstúpiť tak do komunity milovníkov kníh, čítania a ľudí, ktorí sa chcú podeliť o svoje pocity s ostatnými. V tej chvíli sa mi ani nesnívalo o tom, že budem o štyri roky písať tento článok a že vďaka blogu spoznám toľko úžasných kamarátov. No môžete za to najmä vy, moji verní čitatelia . Práve kvôli vám ma baví to, čo robím, a každý jeden komentár pod článkom mi dodáva chuť v tom ďalej pokračovať. Veď ako povedala naša profesorka, 4 roky zo života len tak nevymažete! :-) Hoci väčšinu z vás určite zaujíma súťaž , ku ktorej sa pomaly ale isto schyľuje, nedá mi len tak pozabudnúť na všetky veci , ktoré by som chcel v tomto článku spomenúť. Síce sa v posle