RECENZIA: Radšej nikdy (J.A.Redmerská)

Nehľadali lásku... tá si ich našla sama. Emotívny príbeh dvoch mladíkov, ktorí sa stretnú v autobuse na ceste za zabudnutím. Vzťah medzi nimi sa však čoskoro prehĺbi a dostane do fázy, ktorú ani jeden z nich neočakával.

Edícia svetový bestseller sa snaží označiť také knihy, ktoré by mali byť zaručene dobré. Radšej nikdy ma zaujalo najmä vďaka svojej podarenej obálke a celkom prijateľnej anotácií. Na knižku som sa nesmierne tešil a veľa od nej očakával. J.A. Redmerská všetky moje očakávania splnila a knižku som si od začiatku po koniec užíval, pretože bola písaná veľmi pútavým a jednoduchým štýlom.

"Pozerala sa na mňa s tajomným výrazom, ktorý som nikdy nevidel, a v srdci som pocítil čosi, čo som dovtedy nepoznal."

Hlavnú hrdinku Camryn už nebaví doterajší monotónny život, preto sa vydáva na cestu naprieč Amerikou. V autobuse sa zoznámi s Andrewom, tajomným chalanom so slúchadlami na ušiach. Ani jeho život nie je taký, aký si vysníval, a obaja v tejto ceste vidia niečo, čo ich posunie vpred. Ako už možno tušíte, padnú si do oka, iskra medzi nimi vzbĺkne búrlivým plameňom a z nevinného výletu sa stane cesta, ktorá obom rozžiari ich tmavý život.

"Niekoľko hodín sme vysedávali na stanici a zhovárali sa o hlúpostiach, no aj tak som si užívala každú sekundu rozhovoru."

Radšej nikdy možno zaradiť medzi oddychovky, ktoré priam volajú "Zober si ma so sebou na dovolenku!", a takisto sa môže pridať medzi knihy vhodné pre náročných čitateľov. Spočiatku sa knižka vyvíja ako ľahký a jednoduchý príbeh o dvoch cudzích ľuďoch, ktorí sa navzájom ostrieľajú. Po čase sa autorka osmelí tiež a do príbehu vsunie pasáže, ktoré nie sú deťom prístupné a ktoré bude len málokto očakávať. J.A.Redmerská ich opisuje veľmi svojským spôsobom. Jedno sa však musí autorke nechať, a to je pútavosť toho, čo píše, a krátkymi kapitolami a striedaním pohľadov vás donúti, aby ste Radšej nikdy neodložili z rúk

"Pozoroval som, ako si okolo jej pier razili cestu pramienky vody a ako sa usmiala, vždy keď jej do hrdla dopadla dažďová kvapka. Pozoroval som ju tak sústredene, až som zabudol, že vôbec prší."

Páčilo sa mi, že postava Andrewa nebola ako cez kopirák s Camryn. Obe mali svoj príbeh, pochmúrnu minulosť a obe som si obľúbil. Veľmi. Najmä v prvej polovici som si ku nim vytvoril akési puto, kvôli ktorému som dokázal prehliadnuť aj malé nedostatky v koncepcii príbehu. Stránkami som sa prelúskal veľmi rýchlo, dejová línia plynula bez zádrheľov a hluchých miest sa v knihe vyskytovalo len minimum. Posledných päťdesiat strán si zapamätá asi každý a možno práve koniec Radšej nikdy je dôvodom vysokých hodnotení jednotlivých čitateľov. Klobúk dolu, J.A.Redmerská.

"Po celý čas sme boli spolu, takmer nerozluční, ale teraz... keď vyšiel dverami, cítila som sa, akoby som ho už nemala vidieť."

Radšej nikdy mi vyrazilo dych. Je to príbeh, ktorý sa nehrá na nič veľké a má potenciál stať sa vašou obľúbenou knihou. Štylistikou mi trochu pripomenula Beznádejnú od Colleen Hooverovej, ktorá bola taktiež vynikajúci počin hodný prečítania. K tým mojim TOP sa Radšej nikdy určite zaradí a ani vy neváhajte a prečítajte si ju. Na jeseň sa pripravuje pokračovanie (Radšej vždy), na ktoré sa už neskutočne teším.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem kníhkupectvu Ikarus.sk
Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.