Týždeň s J.R.Wardovou: Recenzia knihy Žiadostivosť

Sedem smrteľných hriechov. Sedem duší, ktoré treba oslobodiť. Nastáva ďalší desivý zápas medzi démonom a Jimom Heronom, padlým anjelom so zatrpknutým srdcom. Neľútostný boj, v ktorom možno stratiť všetko. Žiadostivosť je druhá časť úspešnej série Padlí anjeli.

V recenzii na prvý diel Chamtivosť som J.R.Wardovej vytýkal, že sa celá dejová línia veľmi dlho rozbiehala, no dalo sa to argumentovať tým, že si autorka chcela vybudovať pevnú pôdu pre vynikajúcu sériu. Do pokračovania som sa teda púšťal plný očakávaní a s čistou hlavou môžem povedať, že Žiadostivosť ich do bodky splnila. Zápletka nabrala na kvalite a pútavosti, takže sa z čítania stala nezastaviteľná jazda, ktorú bolo ťažké odložiť z rúk. Tentokrát sa do pozornosti dostáva Isaac, ktorý má za sebou temnú minulosť a ktorý sa stáva terčom pre istého vraha. Náš starý známy Jim Heron sa mu rozhodne pomôcť a vyhľadá Isaaca, no situácia sa výrazne skomplikuje a zápletka smeruje do napätého finále

"Plný oduševnenia, znovu sa podujal pátrať po tom chlapovi a vybavený všetkými prostriedkami zamieril do Bostonu."

Dobrú knihu si nemusíte všimnúť len podľa vydarenej obálky či pútavej anotácie. Stačí vám začítať sa do prvých kapitol a hneď môžete zbadať, že autorka má celý príbeh krásne premyslený a je si istá tým, čo píše. Najmä na stránkach J.R.Wardovej je to vidieť - celá spletitosť vzťahov a uveriteľnosť toho, čo sa vám odohráva pred očami. Mohlo by sa vám zdať, že anjeli (aj keď ich autorka podáva svojím dospeláckym spôsobom), nie sú vaša šálka kávy, no vďaka pútavému štýlu by vás séria mohla chytiť a zaujať. Zďaleka sa totiž nejedná o čítanie výhradne pre mužské publikum, ktoré zbožňuje akciu, a Wardová prichádza aj s dávkou emócii a lásky, ktoré sú neodmysliteľnou súčasťou tejto série.

"Hoci nechápal dôvod, prečo to robí, mal dojem, že táto cesta je preňho istým spôsobom dôležitá."

Aj keď sa v Žiadostivosti Wardová ukázala ako skúsená autorka, množstvo zvratov a odpovedí si necháva pre zvyšné štyri časti Padlých anjelov. Keby ste si prešli jej tvorbou, dočítali by ste sa o desiatkach románov, ktoré ju povýšili na najvyššie miesta v rebríčkoch obľúbených autoriek, no aj napriek tomu si dovolím tvrdiť, že si viaceré tromfy necháva do búducna a stále neukázala všetko, čo dokáže. Čím by nás potom prekvapovala v ďalších pokračovaniach?

Žiadostivosť považujem za kvalitné pokračovanie premakanej série, ktorá si nájde fanúšikov najmä v žánri fantasy, no netreba od nej očakávať trblietajúcich anjelov a študentky, ktoré sú z nich paf... Padlí anjeli sú trochu vyšší level a je vidieť, že ich píše skúsená autorka, ktorá si už čo-to preskákala. Kniha vychádza 11.marca a ak chcete byť medzi prvými, ktorí sa do nej pustia, môžete si ju zakúpiť v predpredaji. Ak však nevlastníte ani prvú časť, skúste šťastie v mojej súťaži

"Začali stúpať. Jimova hlava ovisla nabok a on sledoval, ako vzlietajú okolo kilometrov čiernych stien."

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar