RECENZIA: Dublin street (Samantha Youngová)

Mladá Jocelyn uteká pred desivými spomienkami do Škótska, no netuší, že sa jej do života zapletie bohatý a úspešný Braden, ktorého snom je dostať ju do postele. Škótovi však posteľné hry nestačia... a Joss sa ocitne na križovatke. Milovníčky Fifty Shades, pozor! Horúca novinka Dublin Street má víziu dostať sa vám pod kožu a nepustiť vás až do samého konca zakázaných radovánok.

Akoby sa to v súčasnosti erotickými románmi v kníhkupectvách priam hemžilo a Samantha Youngová prichádza s ďalším. Dublin Street síce spĺňa niektoré kritéria tejto kategórie (novovzniknutého New Adult, teda literatúry, ktorá nasleduje po knihách pre dospievajúcich), no od ostatných sa mierne líši. V Dublin Street nejde len o sex. Príbeh je napísaný precízne a premyslene, má hĺbku a myšlienku, pričom autorka vám každou pribúdajúcou kapitolou dosvedčí, že vie narábať so slovami a napísať dejovú linku tak, aby uspokojila všetky vaše očakávania. Nudiť sa pri tejto knihe? Mne sa to nepodarilo.
„Dívali sme sa jeden druhému do očí a ja som cítila,
ako sa mi po ruke šíri horko.“

Jocelyn si prešla nie práve príjemnou minulosťou. Prísť o rodičov, byť zvyknutý na samotu a naivne si namýšľať, že nová krajina jej otvorí cestu za úspechom – to nie je kombinácia, vďaka ktorej by ste hrdinku milovali. Joss sa ale nevzdáva a bojuje, a možno aj vďaka tomu si ma získala a stala sa mojou obľúbenou. Príťažlivému Bradenovi sa Joss spočiatku snaží odolávať, no jej túžba je silnejšia. Youngová napísala Dublin Street naozaj pútavo a ak som aj plánoval knihu po konci kapitoly odložiť a neskôr sa k nej vrátiť, môj pokus bol neúspešný. Práve otvorené konce jednotlivých kapitol vás nabádajú pokračovať v čítaní a príbeh tak značne urýchľujú.

„Pri jeho dotyku som sa zachvela. Chcela som
ho cítiť v sebe.“

Samantha Youngová neplánuje sériu zabaliť po jednej časti. Síce sa každé ďalšie pokračovanie bude sústreďovať na nové postavy, na čitateľov čaká ešte nejeden diel romancí. Ťažko predpovedať, do akej miery budú tieto príbehy originálne, no autorka má na konte aj ďalšie kvalitné série (pričom tento rok oslavuje svoje iba dvadsiate siedme narodeniny), a preto niet pochýb, že má celú Dublin street-sériu do špiku kosti premyslenú. V Amerike sú v súčasnosti vydané tri časti a dve ďalšie sa pripravujú, u nás práve vychádza v preklade druhý diel - London Road. Opäť s pútavou farebnou obálkou, ktorá vám nedovolí knižku si nezaobstarať.

„Nechcela som myslieť na zajtrajšok. Vedela som, čo ma tam čaká, a nebolo to nič príjemné. Prítomnosť bola omnoho krajšia.“

Dublin street je kniha, ktorú by ste si mali rozhodne naplánovať na dovolenku alebo čas, kedy vás nebude nič rušiť. Pretože ak sa do nej raz začítate, už vás nepustí. A ak ste máte za sebou Fifty Shades a patríte medzi ich fanúšikov, s prečítaním Dublin Street-u by ste taktiež nemali otáľať. Mohlo by sa zdať, že sa jedná o priam zhodné príbehy, no ten, kto by niečo také tvrdil, by sa hlboko mýlil. Ktovie, či Samantha Young svojou bystrosťou a vynaliezavosťou slávnu E L James, ktorá erotickou trilógiou rozhnevala celý svet, ešte neprekoná...

Recenzia publikovaná aj na blogabcknihy.sk. Dublin street si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese