Preskočiť na hlavný obsah

ADD YOURS: Knižná edícia (MÁJ)

Už minulý mesiac som sa zapojil do Knižnej edície, v ktorej Judit každý mesiac pridá 10 otázok, ktoré následne zapojení účastníci zodpovedajú na svojich blogoch. Májové otázky mi pripadajú o niečo záľudnejšie, no verím, že sa s nimi statočne popasujem :-). 

Autor, pri ktorého cliffhangeroch si idem vytrhať vlasy
Komu inému môže patriť toto miesto, ak nie tisíckrát omieľanej Cassandre Clare? Jej knihy sú fenoménmi a čítať ich s časovými odstupmi sa odporúča iba na vlastné riziko. Sám som si radšej na prečítanie druhej knihy chvíľku počkal, nabral sily a pustil sa doň až tesne pred vydaním tretieho pokračovania. 

Autor, ktorý by mohol vydávať knihy ČASTEJŠIE
Stephenie Meyer. Pred pár rokmi patrila medzi najväčšie fenomény knižného sveta a zrazu sa po nej zľahla zem. Žeby sa Štefi bála, že jej knihy nie sú v porovnaní so súčasnými autorkami dosť dobré? Práve ona bola tá, ktorá spustila celé davové šialenstvo a myslím, že je škoda, že postupne upadá do zabudnutia. Osobne by som si veľmi rád prečítal Midnight Sun, no mám strach, že tak skoro sa ďalšia kniha od tejto autorky na pultoch neobjaví. 

Kniha, ktorú každý vychvaľuje a ja vôbec nechápem prečo
Pre mňa to bola jednoznačne Krvavá cesta. Keď som sa do nej púšťal, zo všetkých strán som počul, aká je super, ako netradične autorka príbeh napísala, no keď som sa doň začítal, nič výnimočné som nevidel. Možno to bolo spôsobené prekladom, ktorý vo veľkej miere odobral knihe na originálnosti, no celkovo ma toto dielo výrazne neuchvátilo - aspoň nie tak, ako ostatných. 

Kniha, ktorá je v mojej knižnici najcennejším úlovkom
Moja knižnica obsahuje veľa kníh... a keď som mal v mobile ešte čerstvé fotky voňavých kusov dreva, plných kníh, ktoré sa stali súčasťou mojej izby, a ukázal ich spolužiakovi, išiel som sa prepadnúť pod zem. Pretože jeho zdesený pohľad sa len ťažko opisuje slovami. Najcennejším kúskom z tej dvestovky je asi podpísaný Seduktor. Aj s venovaním a peknými slovami, ktoré mi v tej dobe trochu pohľadili ego. :-) Predsa len, takýto darček od autoriek, s ktorými som v kontakte (aj keď už oveľa menšom než v minulosti), určite veľmi poteší!

Postava, ktorá by si zaslúžila vlastnú knihu
Veeľmi ťažká otázka. Asi Perry (Sokol) z Pod vražednou oblohou. Bola by sranda prečítať si knihu o divochovi, ktorý náš svet vidí úplne inými očami. A keď už spomínam túto sériu, čoraz viac sa pripravujem na to, že si od českých kamošov zoženiem zoznam českých prekladov jednotlivých mien, aby som sa v tej tretej časti v češtine vedel zorientovať. Ak by vás zaujímalo, vychádza už v septembri. V slovenčine v nedohľadne. 

Postava, ktorú z celej duše nenávidím
Hlavná hrdinka Osudu od Alyson Noel. Na jej meno si nespomínam, no pamäť mi hovorí, že to bolo katastrofálne dievča. Sorry, bro, ale inak to nejde.

Hrdinka, ktorá si môže dovoliť nevyzerať perfektne
Ak by ste nerozumeli otázke (podobne ako ja, pokým som sa nespýtal tutok autorky), tak je to deva, ktorá síce nevyzerá ako Miss 2014, ale má za to toooooľko špica vlastností, že tento fakt dokonale prehlušia. U mňa túto kategóriu zastáva Jane z Prežiť od Alexa Morela. Je to dievča, ktoré hejtuje celý svet a plánuje svoje trápenie ukončiť. Ak by ste ju stretli na ulici, pravdepodobne by ste si ju výrazne nevšímali. No mňa si získala tým, že jedna udalosť a pár hodín ju dokázali prinútiť zmeniť názor na svet, ľudí a stal sa z nej baba, ktorá si svoj život začala vážiť najviac, ako len vedela. Naozaj ma prekvapila!! Ďalšou otázkou má byť: Hrdinka, ktorú obdivujem, a myslím, že toto miesto môže opäť patriť spomínanej Jane. 

Najlepší (nie hlavný) knižný pár
Musím sa priznať, že som dlho uvažoval, koho zvoliť, a nakoniec som si vybral Magnusa a Aleca z Nástrojov smrteľníkov. Vždy mi vyčarili na tvári úsmev a Cassandre sa naozaj podarili. Veď nenadarmo sa pre mňa zaradili medzi naj postavy celej ságy. Týpci teda toto miesto zastávajú právom. 

HOT TOPIC: Videorecenzia alebo klasická recenzia? Ktorú z nich si prečítam/pozriem radšej?
Osobne viac preferujem písanú podobu. Aspoň pre mňa má o niečo kvalitnejší charakter - ak teda počítame, že video bude natočené domácou webkou s neuprataným... bordelom v pozadí. Videá však v súčasnosti dosť stúpli na popularite a ak sú urobené naozaj dobre, s absenciou "eeee-kania", veľmi rád si pozriem aj takúto formu recenzie. Na mojom blogu ale niečo také v blízkej dobe neočakávajte. :-D Jednak si na videá netrúfam a jednak by mi to zabralo neskutočne veľa času, pretože by som do samého konca nebol spokojný s výsledkom. 

Otázka na telo: Ja a spoilery - Používam ich v svojich recenziách? Čítam ich niekedy alebo sa im vyhýbam ako čert krížu?
Keď som bol mladší a menej skúsenejší, veľa ľudí mi ich vytýkalo. V súčasnosti sa im snažím vyhýbať (dúfam, že úspešne) a rovnako sa snažím do recenzii zakomponovať čo najmenšie množstvo deja a informácii, na ktoré prídete aj sami z anotácie alebo príspevkov v internetových obchodoch. Spoilery nemám rád, nečítam si konce kníh a rád sa prekvapím "prirodzenou cestou". Akoby ste pretočili čas a pozreli sa, ako sa skončí váš život. Bavilo by vás žiť s vedomím toho, kam vás osud zavedie? Mňa určite nie. 

Komentáre

  1. veľmi ma mrzí, že sa slováci nechystajú poslednú časť Pod vražednou oblohou, je to moja najobľúbenejšia séria a predchádzajúce časti viem čítať stále dookola, stranu po strane :/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nie je to isté, ale už zmizla z ponuky Martinusu aj iných obchodov. Škoda, aj ja som si sériu veľmi obľúbil, preto ma to mrzí. Ale čeština je tiež fajn, na poličke to ani nebude vyzerať zle.

      Odstrániť
  2. Stephenie Meyer - tak v tomto súhlasím. Mohla by napísať pokračovanie Hostiteľa :D Vôbec by som sa nenahnevala :D

    OdpovedaťOdstrániť
  3. U Krvavé cesty překlad ubral VEŠKEROU originalitu. Zbyl jen normální, ničím extra zvláštní příběh. Je to škoda :(

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Od Stephenie Meyer som čítala len Breaking dawn a dost davno takze si ani nepamätam ako pise, ale fakt som od nej dlho nic nove nevidela. A Alec a Magnus najlepší párik hihi ♡♡♡♡

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže