RECENZIA: Počkám na tebe (J.Lynn)

Počkám na tebe je jedna z ďalších oddychových kníh, ktoré vám spríjemnia voľné popoludnie. Dielo J.Lynn síce neprichádza s novou tematikou, no ako sa hovorí – staré a overené veci nesklamú. Jedná sa o jednoduchý príbeh, okorenený škaredou nocou, ktorá sa nikdy nemala odohrať.

Akoby sa v súčasnosti pretrhlo vrece s romancami, ktoré končia intenzívnymi posteľnými hrami. Myslím, že nebudem klamať, keď poviem, že E L James svojimi Päťdesiatimi odtieňmi dodala autorkám odvahu a ony sa vo svojich knihách odvážili na veci, ktoré nie sú vhodné pre maloletých. Počkám na tebe však ani zďaleka nepatrí do tejto kategórie. Síce na erotiku natrafíte, ale v skutočnosti je to nevinný príbeh dvoch mladých ľudí. J.Lynn má na konte viaceré série, no rovnako sa musí vyrovnávať s kritikou svojich čitateľov – a názormi, že jej knihy neprinášajú nič nové, čo by podobné autorky súčasnosti nevyprodukovali.

19-ročná Avery túži zabudnúť na to, čo sa stalo pred piatimi rokmi – kedy sa stala obeťou znásilnenia. V domnienke, že nové mesto jej pomôže začať žiť nový život, sťahuje sa čo najďalej ako to len ide. Všetko šlo ako po masle... až pokým nestretne dvojmetrového Camerona, ktorý jej skríži cestu. Avery vie, že románik neskončí len nevinnými pohľadmi. Navyše sa musí postaviť čelom minulosti, na ktorú túžila zabudnúť. No čo ak jej Cameron bude namiesto opory ešte väčšou príťažou

„Presťahovala som sa viac než tisíc kilometrov, aby som začala nový život, no za niekoľko minút som všetko stihla pokaziť.“

Hlavným problémom, prečo sa Počkám na tebe stalo obeťou kritiky, môžu byť príliš veľké očakávania čitateľov. Aj keď je kniha vynikajúcou oddychovkou, netreba od nej očakávať bezchybné dielo s bezchybnými charaktermi. Avery môže na prvý pohľad pôsobiť ako chudiatko, ktoré prežilo celoživotnú traumu, no v skutočnosti sa znásilneniu autorka venuje iba okrajovo. Avery sa nebojí poslať Camerona kadeľahšie, vyjadriť si názor, občas urobiť hlúposť a byť naivná. Aj to jej však dodáva na uveriteľnosti, a preto nie je len plytkou postavou. Naopak priam bezchybný Cameron je snom každej ženy. Modrooký, namakaný lámač sŕdc, kvôli ktorému by nejedna čitateľka spravila hocičo. Počkám na tebe má viacero línii postáv – a ak neprídete na chuť tým hlavným, do oka vám môže padnúť nejeden vedľajší charakter, na ktoré autorka taktiež kladie dôraz.

„Čo si robil v študovni? Nemávaš teraz prednášku?“
„Hej, zvyčajne mávam vyučovanie, no... chcel som ťa vidieť.“

Nemyslím si, že dielo je odnožou spomínaného Fifty Shades a rovnako by sa s ním nemalo ani porovnávať. Aj keď sa Počkám na tebe okato podobá na knihy, ktoré sa týčia v kníhkupectvách, oplatí sa prečítať si ho. Síce nie je nabité akciou, napätím a nebudete dychtivo prevracať stránky, minimálne si dielo užijete, pretože sa číta veľmi ľahko. A možno vás naláka aj na ďalšie autorkine počiny, ktorých nebolo málo – a nielen v rámci romancí, ale aj fantasy a paranormálnych príbehov. Počkám na tebe pokračuje ďalším dielom s názvom Jako led, ktorý sa však bude sústreďovať na nový príbeh a nové postavy. Ak teda máte chuť na niečo klasické, čo nenadchne, ale ani výrazne nesklame, určite dajte šancu práve tejto knihe.

Počkám na tebe si môžete kúpiť na tejto adrese