RECENZIA: Búrka 2 - Vo víre minulosti (Julie Cross)

Jackson dokáže cestovať časom. Zmenil minulosť a zachránil život svojej životnej láske Holly. Stal sa agentom tajnej divízie CIA nazývanej Búrka. Jackson a jeho kolegovia sa dostanú pod paľbu nepriateľskej divízie CIA Oko a Jackson zisťuje, že svet okolo neho sa zmenil. Niekto vie o vymazanom vzťahu s Holly a chce to využiť. Ich životy sú opäť v ohrození.

"Budúcnosť, tá hrozivá scenéria, ktorú mi ukázala, sa mi nevidela reálna. Alebo išlo o odlišné časové línie? Pokiaľ áno, netušil som, v ktorej žijem ja."

Tematiku cestovania v čase mám rád a aj keď prvý diel Búrky od Julie Cross nebol taký výnimočný ako séria Jazdci časom, páčil sa mi. Trochu ma prekvapilo, že autorka plánuje pokračovanie, keďže kniha sa podľa môjho názoru skončila uzavreto a ďalší diel mohol nápadu iba uškodiť. Preto som bol veľmi zvedavý, čo Vo víre minulosti prinesie. Síce sa knižka začína veľmi zaujímavo, po pár stranách sa naplnili moje obavy. Búrka mala predsa len skončiť po prvej knihe

"Zrýchlil sa mi tep. Muselo sa diať niečo veľké, keď
nás všetkých sťahujú uprostred misie."

Prvá časť na mňa pôsobila ako zložitá spletitosť udalostí a nekončiacich skokov v čase. Určite vás poteším, keď poviem, že v pokračovaní hlavný hrdina toľko necestuje, a čítanie je prehľadnejšie a menej zamotané. Nanešťastie tieto "výlety" v prípade druhej knihy vystriedali citové výlevy Jacksona a jeho nikdy nekončiaci smútok za Holly. Ak podobných hrdinov nemáte v láske, môžete mať s Jacksonom vážny problém. Popravde, aj mne občas poriadne liezol na nervy. Na druhej strane je však dobrým objektom na humor a páčilo sa mi, že som sa na jeho doťahovaní s milovanou Holly dokázal zabaviť

"Pred dvoma rokmi som bola posadnutá maturitou a snívala o živote v New Yorku. Teraz sa prebúdzam s jediným cieľom: prežiť ďalší deň."

Stojím si za tým, že Julie Cross ešte nie je úplne vypísaná a na jej dielach je to vidno. Aj keď možno príliš kritizujem, od pokračovania som predsa len očakával trochu viac. Aj keď mala kniha v sebe napätie, autorka sa snažila napísať príbeh nepredvídateľne a dej vygradovať, po celý čas mu niečo chýbalo. Určite treba povedať, že séria Búrka nie je pre náročných čitateľov. Práve naopak, je vhodná na leto, dovolenky a chvíle, v ktorých si budete chcieť skrátiť nudný, horúci deň.

"Z diaľky znejúce hlasy zmĺkli, rozhostilo sa ticho a ja som
padal do čierneho tunela... Možno navždy."

Hoci by Búrka vyznela lepšie ako jedna kniha, autorka si pre nás prichystala aj ďalšie - záverečné pokračovanie, v ktorom príbeh uzavrie. Vo víre minulosti dejovú líniu ešte väčšmi zamotalo, takže na všetky otázky dozaista odpovie práve v tretej knihe. Tej sa však, pravdepodobne, vyhnem. No ak sa vám prvý diel páčil, určite siahnite aj po slabšom pokračovaní. Mňa trochu sklamalo, no vám sa môže páčiť. Ak si však chcete prečítať kvalitnejšie cestovanie v čase, mali by ste sa poobzerať po spomínaných Jazdcoch časom od Alexa Scarrowa, ktoré sa dočkali už tretieho dielu.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment. Knihu si môžete kúpiť napr. tu