RECENZIA: Proroctví (Josephine Angelini)

Šestnásťročná Helen sa odmalička odlišovala od svojich vrstovníkov - jednak svojou výškou, ale aj schopnosťami. Spočiatku sa snažila čo najviac splynúť s davom a nevyčnievať, no keď sa na ostrov prisťahujú Délosovci, ich prítomnosť Helen vyvedie z miery. Okrem nepokoja však hlavnej hrdinke pomôžu zistiť, že nie je žiadna obluda - ale potomok gréckych polobohov.

Proroctví je prvou časťou série Starcrossed, ktorú má azda každý fanúšik zafixovanú vďaka pútavým obálkam, ktoré aj mne vyrazili dych. Práve vďaka nim sa do tejto série pustia možno aj takí čitatelia, ktorí spočiatku nevedeli, že kniha je postavená na mytológii, teda niečom, čo sa v knihách pre mladých tak často nevyskytuje. A to bol možno môj najväčší problém - čítanie som si síce užil, no do samého konca som sa nedočkal momentu, pri ktorom by mi spadla sánka. Aspoň tak, ako sa to podarilo obálke.

Aj keď sa Josephine inšpirovala gréckou mytológiou, veľa vecí si dotvorila podľa vlastnej predstavivosti, čiže vytvorila nový a originálny príbeh. Na druhej strane však niektorým čitateľom môže pripadať zápletka absurdná a nereálna - najmä takým, ktorí už majú prečítané knihy v podobnom žánri. Josephine sa ale snažila a to určite oceňujem, pretože jej séria má veľký potenciál, ktorý čaká na rozvinutie. Príbeh spočiatku začína veľmi pomaly a autorka potrebovala niekoľko desiatok strán na to, aby sa rozbehla. Pravá akcia prichádza až na konci - po stranách s hluchými miestami, ktoré však môžu nadšencov a fanúšikov zaujať, pretože autorka má svojský štýl, ktorý síce nesadne každému, no určite stojí za pozornosť

"Existuje jediná vec, ktorú by som neurobil, aby som mohol
byť s tebou. Nedovolím, aby kvôli tomu zomierali nevinní ľudia.
Ale zrejme to bude veľmi ťažké."

Pozitívom príbehu je rozmanitosť jeho postáv. Kniha nepozná len "dobré" a "zlé" charaktery a ak vám hlavní predstavitelia nesadnú, môžete si nájsť tú svoju "srdcovku" v bratrancoch či sesterniciach. Na knihe však bolo vidieť, že je úvodným dielom do série - a možno aj úvodným počinom autorky, v ktorom sa ešte potrebovala vypísať. Starcrossed prinieslo veľa otvorených otázok, tajomstiev a Josephine si nechala veľa tromfov pre pokračovanie.

Angelini sa vo svojej knihe taktiež venuje témam, akými sú rodinné problémy, nezhody či zrada a všetko predostiera v príjemných dávkach. Vážne témy ale strieda vtipnými scénkami a ak vám príbeh sadne, séria sa môže stať vašou obľúbenou. Cítim v kostiach, že druhý diel bude oveľa viac prepracovanejší a ešte väčšmi zamieša karty, preto som naň veľmi zvedavý. No ako som už spomínal, kniha nie je pre každého a určite by ste to mali pred kúpou zvážiť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatros-media. Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese.