RECENZIA: Amy & Roger - Na cestě (M. Matsonová)

Hľadáte knihu na leto? Amy & Roger - Na cestě od Morgan Matsonovej je ako stvorené na horúce dni, dovolenky a chvíle voľna. Spoločne s hlavnými hrdinami sa vydáte na roadtrip po Amerike, so štipkou humoru a letnej atmosféry.

Amy má pred sebou leto, ktoré nie je z tých, aké by ste si vysnívali. Matka sa presťahuje na druhý koniec Ameriky a úlohou Amy je doviezť auto z Kalifornie do Connecticutu. Po autonehode, pri ktorej jej zomrel otec, však Amy odmieta jazdiť, no mama cestu naplánovala tak, aby šoféroval kamarát Roger. Auto je prichystané, hotely rezervované. Prečo ale neurobiť zmenu plánu a cestu nepremeniť na zážitok leta, pri ktorom by obaja zabudli na boľavé rany?

Ak sa mám priznať, celkovo mám radšej knihy, ktoré nemajú zložitú zápletku, veľké množstvo zamotaných vzťahov medzi postavami a príbehy, nad ktorými nemusím príliš rozmýšľať. Obzvlášť v lete vyhľadávam jednoduché čítanie, pretože len málokto by sa v horúcich dňoch pretĺkal ťažkými bichľami. Amy a Roger: Na cestě splnilo všetky moje očakávania. Pohodové čítanie, jednoduchá zápletka a dobre prepracovaný príbeh, ktorému zároveň nechýbala vážnosť. Takto si predstavujem knihu, ktorú si zoberiem na dovolenku.

"Všetko, čo sa malo stať, pred nami ležalo ako diaľnica - všetky cesty otvorené, nekonečný výber tras."

Môžete si povedať, že Na cestě neprichádza s ničím novým, no pre mňa bolo čítanie zážitkom. Autorka totiž nepodáva iba príbeh dvoch hlavných postáv. Pri čítaní spoznáte viaceré zákutia Ameriky, Matsonová sa s vami podelí o muziku, ktorú obaja na ceste počúvali, a popritom celá "jazda" pôsobí ako skutočný výlet dvoch mladých ľudí - a nie len vymyslená cesta, ktorá by v skutočnosti mala viacero zádrheľov a nepresností. Autorka totiž celú trasu sama prešla a veľa inšpirácii nachádzala vo vlastných zážitkoch. Vašej predstavivosti pomôžu aj obrázky a fotografie, ktoré dopĺňajú jednotlivé stránky.

"Na tie najlepšie objavy prišli ľudia, ktorí ich nehľadali. Kolumbus a Amerika. A ty, Amy Curryová, keď som ťa najmenej čakal."

Ako som už povedal, knižka nie je venovaná iba roadtripu a Amy veľakrát spomína svojho otca, no podáva nám len nepresné informácie o tom, čo sa v skutočnosti stalo. Matsonová teda napohľad jednoduchý príbeh trochu skomplikovala a celkový výsledok predstavuje naozaj príjemné čítanie. Či už máte radi cestovanie, dovolenky alebo ste dokonca nejaký road-trip sami podnikli... - v tom prípade si Amy a Roger: Na cestě rozhodne užijete.

Kniha ma naozaj prekvapila a musím povedať, že som si čítanie užíval. Teším sa aj na ďalší autorkin počin, ktorý sa na pultoch objaví v nasledujúcich dňoch - Leto na druhý pokus, prichádzajúce opäť s letnou tematikou, no okorenenou smutnými udalosťami.  Morgan Matsonová ma v Na cestě presvedčila o tom, že písať vie, preto som na knihu určite zvedavý. A vy, ktorí ste o Amy a Rogerovi ešte nečítali, by ste nemali dlho čakať. Pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia. Knihu si môžete kúpiť v ich e-shope na tejto linke