RECENZIA: Jednou ano, dvakrát ne (Cylin Busby)

West je úspešný stredoškolák so všetkým, čo si môže priať: milujúcou rodinou, kamarátmi a bohatými záujmami. Prebudí sa však v nemocnici - po nehode, ktorá ho o všetko pripravila. Leží ochrnutý a bez možnosti rozprávať, no navštevuje ho pacientka z vedľajšej izby, ktorá mu ukáže, že aj zdanlivo nemožné veci sa môžu stať skutočnosťou.

Ak sa mám priznať, nikdy som príliš neobľuboval knihy, ktoré rozprávajú o chorobách či smrti a vo svojom živote sa snažím myslieť optimisticky a často sa usmievať. Avšak Jednou ano, dvakrát ne mi niečím pripomenulo knižku, ktorá si ma dávnejšie získala: Ak zostanem od Gayle Formanovej, rozprávajúce podobný príbeh - o strate, rodine a ťažkých rozhodnutiach

"Po celých týždňoch presviedčania sa, že Olivia nie je skutočná, som naraz vedel, že je. Vedel som, kde ju nájdem a že ju zas uvidím."

Pravdepodobne som len príliš citlivý, no keby som bol na mieste hlavného hrdinu, zošalel by som. Nemôcť pohnúť rukou či vyjadriť svoje pocity, by bolo pre mňa utrpenie a niečo nepredstaviteľné. Práve preto si ma West získal. Hoci bola jeho situácia ťažká - najmä v tak mladom veku, dokázal sa s ňou popasovať a veriť v úspešný výsledok operácie. V mnohom mu pomohla Olivia, dievča z vedľajšej izby. Pretože ak máte niekoho, kto vás podporí a dodá vám odvahu, určite sa vám bude lepšie bojovať. Jednou ano, dvakrát ne nie je žiadna hrubá bichľa, ktorá by vás citovo žmýkala celý týždeň. Iba dvesto strán autorke bohate stačilo na to, aby napísala pravdivé dielo o láske, odvahe, priateľoch a o tom, čo je v živote naozaj dôležité.

"Mal som svoje tajomstvo, čo bolo svojím spôsobom
vzrušujúce. Odrazu bol môj život radostnejší."

Kniha zachytáva len krátky časový úsek, no nemusíte sa báť, že v nej nenájdete nič okrem nemocničnej izby a pocitov hlavného hrdinu. Budete mať príležitosť nazrieť do jeho snov a nočných mor, ktoré ho neustále sprevádzajú a prinášajú veľa nezodpovedaných otázok, ktoré celý príbeh značne zamotajú. Práve preto knihu prečítate veľmi rýchlo. Mala zopár múch, ktoré som jej však dokázal odpustiť, keďže priniesla veľa pekných myšlienok a zamyslení.

"Zaľúbil som sa do dievčaťa, s ktorým som nikdy neprehovoril. Vedel som však, že ju milujem. Bolo to úplne jasné."

Spočiatku som sa trochu obával autorkinho diela, no nakoniec som rád, že som sa do knihy pustil. Hoci mi bolo hlavného hrdinu neraz ľúto, nezaručujem vám, že sa zaobídete bez papierových vreckoviek. Jednou ano, dvakrát ne totiž nie je úplne obyčajná kniha, ktorá rieši nehodu a jej následky. V príbehu nájdete aj niečo viac. Pýtate sa čo? Nie každá otázka má svoju odpoveď...

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti ALBATROSMEDIA.
Jednou ano, dvakrát ne si môžete zaobstarať na tejto adrese