RECENZIA: Reťazec skazy (Frederik T.Olsson)

Päťdesiatnik William Sandberg zmizol z nemocničného lôžka a povráva sa, že bol unesený neznámymi mužmi. Jeho manželka Christine neverí, že ide o bežný únos a rozbehne pátranie na vlastnú päsť. Pravda ale nie je taká, akú by očakávala... William bol unesený organizáciou veriacou, že náš genetický kód obsahuje informácie o osude ľudstva - a on je ten, kto ich dokáže rozlúštiť. Tlačí ho ale čas, pretože nikdy nevie, čo ho čaká nasledujúci deň.

Hneď na rovinu poviem, že mám rešpekt pred hrubými knihami s tenkými stránkami a miniatúrnymi písmenkami. Hoci mám radšej jednoduché čítanie, Frederik Olsson ma nápadom svojej knihy zaujal. O genetike a rôznych mutáciách čo-to z gymnaziálnej biológie viem a keďže ma táto téma niečím zaujala, nad prečítaním knihy som dlho neváhal. Po prvých stranách som mal však niekoľko obáv, keďže sa príbeh až príliš dlho rozbiehal a spočiatku som mu nevedel prísť na chuť. Po chvíli ale prišiel zlom a aj ja som sa stal súčasťou desivého Reťazca skazy, ktorý bol poriadnou jazdou až do poslednej strany.

"Dnes si nie som istý, že jestvuje nejaké potom. Po prvý
raz v celom svojom živote si prajem, aby som mohol žiť teraz."

Reťazec skazy nie je jednoduché čítanie a nie je ani bezchybné. Mnohokrát sa stretneme s dlhými knihami, ktoré majú potenciál unudiť vás k smrti svojou zamotanosťou a početným množstvom hluchých miest. Reťazec skazy taký nie je. Síce sa dlho rozbieha a autor potreboval istý čas pre vykreslenie celého príbehu, v druhej polovici ukázal, že písať vie a veľmi dobre. Takisto vás dokáže udržať v strehu a neraz vás môže prinútiť pri knihe ponocovať. Kniha obsahuje množstvo postáv a taktiež aj rozprávačov príbehu. Viaceré z nich som si obľúbil a William s manželkou Christine mi naozaj sadli.
"Nikto nevie, čo sa stane. Ani čas. Za celý svoj život
nedokážete pochopiť prečo. Prečo ja. Prečo teraz."

Na druhej strane však treba poznamenať, že to nie je čítanie pre každého. Hoci je knižka pútavá, nie každý sa do príbehu dokáže vžiť - preto by som ju odporučil skôr dospelým čitateľom. Treba byť ale pripravený na to, že sa pri čítaní budete musieť sústrediť - aspoň v prvej polovici, kedy je čítanie o niečo náročnejšie. Ak sa cez to dokážete preniesť, čaká na vás kniha plná napätia, desivých odhalení a krutých tajomstiev, ktoré nikdy nemali vyjsť na povrch.  V prípade, že vás príbeh zaujal, môžete si na blogu o knižku zasúťažiť (na tejto adrese). Šťastie skúšajte do 29.septembra, dokedy je súťaž otvorená. Výherca bude vyhlásený v deň vydania knihy, teda 30.septembra

Aký je teda Reťazec skazy? Dvadsať ľudí by mohlo povedať, že príliš náročný a zdĺhavý. Ďalšia stovka by tvrdila, že sa od knihy nemohli odtrhnúť. Ako sa vraví, sto ľudí, sto chutí a síce som mal spočiatku obavy, čítanie som si naplno užil. Ak máte chuť na niečo náročnejšie a slová adenín, guanín, cytozín a tymín vám nie sú neznáme, určite by ste s čítaním nemali dlho váhať.

Za poskytnutie recenzného výtlačka ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť v predpredaji na tejto adrese.

Žiarlivosť nemá vôňu, farbu ani zvuk – má však príbeh | recenzia knihy Žiarlivec a iné príbehy (Jo Nesbo)

Jo Nesbo v zbierke poviedok dokazuje, že je ozajstným majstrom mysterióznych príbehov plných napätia a nepredvídaných zvratov . Na stránkach knihy sa stretávajú dôvtipné mysle s pomstychtivými srdcami, nenásytnosť s láskou bez škrupúľ, aby spolu vytvorili mozaiku, ktorá poteší všetkých priaznivcov temných a strhujúcich poviedok . Vyšetrovateľ sa vďaka trpkej životnej skúsenosti stáva expertom na zločiny spáchané zo žiarlivosti . Podarí sa mu vystopovať muža podozrivého z vraždy svojho dvojčaťa? O tisíce kilometrov ďalej nájde taxikár náušnicu svojej manželky v šéfovom aute. Ako sa tam dostala? V lietadle vysoko nad oblakmi sedí žena, ktorá sa rozhodla skončiť život pre manželovu neveru. Môžu jej nečakané city k tajomnému spolucestujúcemu zvrátiť vývoj udalostí? Zdanlivo jednoduché otázky prinášajú prekvapivé odpovede . Nórskeho spisovateľa Jo Nesba pravdepodobne netreba špeciálne predstavovať. Za severské krimi získal viaceré literárne ocenenia a jeho knihy vyšli v päťdesiatich jaz

RECENZIA: Harry Potter a Tajomná komnata – ilustrovaná edícia (J. K. Rowlingová)

Pamätám si na moment, kedy Harry Potter prvýkrát vstúpil do môjho života. Bolo to pred desiatimi rokmi , kedy všetci moji spolužiaci hovorili o čarodejníkovi, ktorý prežil , vyslovovali tajomné kúzla a túžili sa stať študentmi Rokfortskej strednej školy čarodejníckej. V tom čase som ani len netušil, že táto knižná séria vydrží v povedomí čitateľov tak dlho. Takisto ani to, že sa k nej budem aj po toľkých rokoch s láskou vracať . Okrem ôsmej knihy , ktorá sa len nedávno dostala do kníhkupectiev, v slovenčine vyšlo aj ilustrované vydanie Tajomnej komnaty, ktoré je už druhé svojho druhu. Pôvodné knihy teda vďaka obrázkom Jima Kaya nabrali úplne nový rozmer.  Harry Potter po letných prázdninách strávených u Dursleyovcov opäť prichádza na Rokfort. Zdá sa, že tento rok mu vôbec nie je súdené vrátiť sa. Po tom, ako sa v jeho izbe na Privátnej ceste objaví zvláštny domový škriatok, sa začnú diať čudesné veci. Harry zmešká Rokfortský expres , zaútočí na neho zúrivá vŕba, a čo je najhorš

Dokáže zabudnúť na to, čo sa jej stalo? | recenzia knihy Veriť znova (Mona Kasten)

Len pred pár mesiacmi vyšla na Slovensku prvá časť série Znova , ktorá pochádza z pera nemeckej autorky Mony Kastenovej . Vydavateľstvo Ikar nenechalo čitateľov dlho čakať a prichystalo pre nich pokračovanie. Osudy postáv sa ďalej rozvíjajú vo Veriť znova . Šťastné konce sú iba vo filmoch, v tom má Dawn Edwardsová jasno. Odkedy pristihla svojho bývalého s inou, zanevrela na chlapcov a radšej sa zamerala na štúdium. Túži po kariére spisovateľky, a hoci už istý čas publikuje poviedky na internete, nik z okolia sa o tom nesmie dozvedieť. Ani Dawnini najbližší priatelia o jej záľube netušia. Popravde, všeličo o nej netušia. Rovnako ako Spencer Cosgrove , atraktívny kamarát, ktorému nie je ľahostajná. Spencer je síce neodbytný, ale Dawn zas neoblomná. Jedného dňa náhodou spozná jeho pravú tvár a uvedomí si, že naoko večne veselý chlapec vlastne nemá veľa dôvodov na úsmev . Spencera viac nevníma len ako zvodcu, na ktorého sa hrá, no postačí to na to, aby poľavila v zásadách? „Niečo sa v