sobota, 25. októbra 2014

RECENZIA: Korisť (Andrew Fukuda)

V pokračovaní románu Lov sa hlavný hrdina Gene a jeho priatelia dali na útek. Dostanú sa až do ľudskej komunity žijúcej na tajnom mieste vysoko v horách. Gene spoznáva, že nový svet, ktorý objavili, je možno rovnako zlý, ako svet, ktorý opustili. Nepriatelia sa zrazu valia zo všetkých strán.

Na druhý diel tejto série som sa nesmierne tešil, keďže som si Lov počas čítania naplno užíval. Jednak pre svieži autorov štýl, krátke vety a kapitoly, ktoré príbeh neustále poháňali dopredu. Aj napriek tomu, že som od knihy veľa nečakal, príjemne ma prekvapila. Druhý diel bol však trochu iný. Hoci Andrew Fukuda na príbehu popracoval a použil ešte väčšmi svoju fantáziu, po dejovej stránke bolo toto pokračovanie o poznanie slabšie. Akoby autor stratil motiváciu napísať kvalitný príbeh... Ale tak to už s druhými časťami trilógii býva. Osobne si myslím, že v prvom dieli položil latku až príliš vysoko

Ako som už spomínal, autor veľmi rád používa krátke kapitoly, ktoré celkový spád knihy urýchľovali. V Koristi mu značne pomohli, keďže dejová stránka bola založená najmä na akčných scénach, ktoré autorovi "idú". Práve tie som si z celej knihy užil najviac a hoci som sa na niektorých miestach nudil, práve akcia a rýchle zvraty môj dojem o niečo vylepšili. Na druhej strane však treba spomenúť, že niektorým čitateľom sa pokračovanie páčilo ešte väčšmi než prvý diel. Hlavní hrdinovia odhaľujú staré  a desivé tajomstvá, ktoré nikdy nemali vyjsť na povrch a celý príbeh sa poriadne zamotá

"Stratil som sa. Už ani neviem, či sa vzďaľujem alebo idem
dopredu. Drahocenný čas mi uteká pomedzi prsty."

Síce niektorí túto sériu vychvaľujú, iní už prvý diel považovali za absurdný nezmyselný. S podobnými názormi som doteraz nesúhlasil, no v Koristi som sa viackrát nestotožňoval s hlavnými postavami, ktoré sa správali na svoj vek až príliš nerozvážne a hlúpo. Na konci knihy sa ale veľa vecí zmenilo a zamotalo a opäť som sa od knihy nemohol odtrhnúť. Verím, že v záverečnej časti, ktorá dorazí na Slovensko už na jar (jej názov bude Pasca), autor opäť ukáže kvalitu svojich diel, keďže som presvedčený o tom, že má na viac

Korisť je priemerným pokračovaním fantasy série, ktorá si za krátky čas získala početnú základňu fanúšikov. Síce som od nej očakával o niečo viac, poriadne zamotala dejovú líniu a myslím, že v záverečnej časti na nás ešte čaká množstvo prekvapení a nečakaných zvratov. Ak sa vám páčil prvý diel, určite siahnite aj po Koristi.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Vydavateľstvu Fragment
Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese