RECENZIA: Radšej vždy (J.A.Redmerská)

Radšej vždy z pera J.A.Redmerskej je pokračovaním príbehu Camryn a Andrewa, ktorí sa stretli v autobuse - obaja túžili po odreagovaní zo všetkého zlého, čo ich posledné mesiace postretlo. Padli si do oka, spoznali jeden druhého, no ich puto bolo mnohokrát testované nečakanými udalosťami. Teraz do ich života prichádza ďalšia rana a ani jeden z nich si nie je istý, do akej miery to ovplyvní ich spoločný život.

Prvá časť tejto dvojdielnej série vo mne zanechala množstvo emócii, bola pútavá a vďaka štylistike autorky sa kniha veľmi ľahko zaradila medzi moje obľúbené. Akoby Redmerská do svojho diela vložila isté čaro, ktoré knižku sprevádzalo na každej stránke... a čítanie Radšej nikdy bolo pre mňa zážitkom. Je nepochybné, že som sa na pokračovanie nesmierne tešil a môžem s čistou hlavou povedať, že moje očakávania nesklamalo. Autorka sa vypísala, jednotlivé charaktery dospeli a príbeh nabral na vážnosti.

Zatiaľ čo v Radšej nikdy boli Camryn a Andrew len bláznivé decká, ktoré túžili po dobrodružstve, objavovaní nových vecí a boli až po uši zamilovaní, v pokračovaní sme mohli pozorovať dospelákov, zakladajúcich si rodinu a mysliacich na budúcnosť. Prerod postáv bol pre dejovú líniu nevyhnutný a bolo vidieť, že autorka na príbehu naozaj popracovala. Pretože ani prvý diel nebol klasickou romancou, ktorá rozpráva o dvoch ľuďoch, ktorých osud skončí happyendom. Cesta k šťastiu je kľukatá s množstvom odbočiek a príbeh Andrewa a Camryn je toho dobrým príkladom.

"V živote nastávajú okamihy, kedy musí človek čeliť niečomu takému straš-nému, keď cíti, že už nikdy nebude ako predtým. Akoby sa zhora znieslo čosi temné, čo vám vezme každučký kúsok šťastia, a vy môžete len sledovať, ako to mizne, a viete, že nech spravíte čokoľvek, nikdy sa vám to nevráti."

Ak by som mal prvý diel s tým druhým porovnať, o trochu viac ma zaujala prvá časť. Mala v sebe iskru, hlavné postavy boli rovnako ako ja bláznivé a užívali si naplno život. Je však pravdou, že u dospelých čitateľov to môže byť naopak - a väčšmi si užijú druhý diel. Tak to ale vo svete knižiek býva - pre každého je zaujímavé niečo iné... Nemusíte sa však báť, hoci sme sa posunuli v čase, v oboch hlavných postavách ostala štipka dobrodružnej nátury a obaja podniknú ešte množstvo šialených vecí.

"Nebol som si istý, čo sa medzi nami v tej chvíli dialo, ale nech to bolo čokoľvek, obaja sme boli prepojení a cítili sme to, čo ten druhý."

Radšej nikdy a Radšej vždy nie sú úplne obyčajné knihy a hoci by sa vám mohlo zdať, že budú presladené, nie je tomu tak. J.A.Redmerská je talentovaná mladá spisovateľka a všetko dávkuje v tej správnej miere. Pre čitateľov si opäť prichystala bonusovú kapitolu a myslím, že lepšie príbeh ukončiť nemohla. Vo všeobecnosti nerád knihu iba vychvaľujem, no táto séria patrí medzi moje obľúbené a určite by ste po autorkiných dielach mali siahnuť v prípade, že milujete dobrodružstvá, chcete si oddýchnuť od každodenných problémov a máte radi príbehy, ktoré sú vyrozprávané z pohľadu oboch hlavných postáv. Odporúčam! :-)

Za poskynutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Knihu si môžete objednať napríklad na tejto adrese