sobota 4. októbra 2014

RECENZIA: Selekcia (Kiera Cassová)

Pre 35 dievčat je Selekcia životnou šancou - žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Stretnutie s princom Maxonom ju však postaví pred mnohé rozhodnutia - a mladá America si bude musieť vybrať, s kým strávi život, ale kým bude ona sama.

Selekcia by na vás mohla pôsobiť ako presladený príbeh o dobre založenom princovi, hľadajúcom si svoju obeť - ktorá bude do konca života trpieť to, čo si zaumieni, no zároveň strávi život v honosnom sídle so všetkým, čo si len bude priať. Nebudem zatĺkať, že som podobné obavy nemal aj ja, no po zverejnení obálky a vynikajúcich ohlasoch zo strany čitateľov som neváhal ani sekundu. Selekcia ma príjemne prekvapila a štýl Kiery Cassovej som si veľmi rýchlo zamiloval. Môžem vás ubezpečiť, že to určite nie je len čítanie pre dievčatá - ako by sa sprvu mohlo zdať.

"Nezáležalo na tom, aké som mala úmysly. Ony nevedeli, že ja
nechcem byť princeznou. V ich očiach som bola hrozba.
A bolo mi jasné, že ma chcú odstrániť."

America sa pôvodne výberu zúčastniť nechcela - a na rozdiel od ostatných paničiek, ktoré bez pohľadu do zrkadla nevyjdú ani vyniesť smeti, ona mala skromnú povahu a vedela si vážiť aj maličkosti. A možno práve preto si s Maxonom padnú do oka. Charaktery oboch autorka vykreslila veľmi dobre, dodala im hĺbku a vôbec mi neliezli na nervy - aj keď by ste si mohli myslieť, že to budú nafúkanci z televízie, ktorí sa vôbec nepriblížia skutočnosti. Celá dejová línia mi teda prišla realistická a Kiera Cassová použila fantáziu v tej správnej miere. Selekcia mala všetko, čo som od oddychovky očakával. Čítala sa ľahko a zápletka ma aj napriek jednoduchosti dokázala zaujať.

"Odkedy sa Selekcia začala, bála som sa, že mi táto
skúsenosť zničí život. V tejto chvíli som si však nevedela vybaviť,
kedy som si bola viac istejšia, že sa uberám správnym smerom."

Selekcia zožala vo svete množstvo úspechov a hlavný dôvod bude dozaista v originalite autorkiných nápadov. Ak si dobre pamätám, doposiaľ som podobný príbeh nečítal. Hoci sa v Selekcii vytvoril akýsi pseudo-milostný trojuholník, nemal som pocit, že by bola kniha zmeskou toho, čo už bolo povedané. Tretia hlavná postava - Aspen, teda Americin "tajný" priateľ, sa v Selekcii vyskytoval len ojedinele, no pravdupovediac, ako hrdina mi nesadol. Mám pocit, že v ďalších dvoch dieloch ešte pekne zamieša karty, keďže si autorka na konci knihy nechala otvorené vrátka. Síce som sa dopočul, že zvyšné knihy už nie sú také dobré, určite si ich rád prečítam. Tú druhú, - Elitu - oblečenú v červených šatách, môžeme očakávať v prvej polovici budúceho roka.

Selekcia bola príjemnou oddychovkou, ktorá ma veľmi prekvapila - najmä svojou pútavosťou, nútiacou ma čítať ďalej a ďalej. Je to tenučká knižka, ktorú si užije každý, kto má rád jednoduché a prepracované príbehy s podarenou obálkou. Hoci sa nemusí páčiť každému, ja som si ju naplno užil a zanechala vo mne množstvo otázok, kvôli ktorým sa na pokračovanie teším ešte väčšmi. Ak sa bojíte, že príbeh bude na vás až príliš presladený, môžem vám tieto obavy s radosťou vyvrátiť. Pekné čítanie!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti ALBATROSMEDIA.
Selekciu si môžete zakúpiť na tejto adrese.