Preskočiť na hlavný obsah

Halloween, strašidlá a mysteriózne knihy

Hoci halloweenska noc bola už včera, článok som si pre vás prichystal až dnes. Halloween je sviatok, ktorý rozdeľuje nás Slovákov na dve časti - tí, ktorí naň nadávajú a považujú ho za znevažovanie sviatku všetkých svätých, milovníci americkej kultúry sú však za... a urobili by všetko pre to, aby sa Halloween oslavoval aj u nás, nie iba v škôlkach či kluboch a diskotékach. A čo mystika a strašidlá v knihách? Čo si o nich myslím? 

Keď som bol mladší, doslova som miloval strašidelné knihy, po ktorých som sa bál pozrieť pod posteľ. Miloval som upírov, ktorí sali krv, plížili sa po tmavých uličkách a čakali na svoje potenciálne obete so šťavnatou krvou. Takisto som sledoval Upírske denníky, ktoré sa mi páčili ešte väčšmi než knihy (v tejto dobe nesledujem ani seriál a nepokračujem v čítaní nekonečnej knižnej série). Jednoducho, čarodejnice a mystika boli "moje" a vždy som sa tešil na novú tajomnú knižku

Spomínate si ešte na Príbeh čarodejnice? Ja áno, keďže som naň šetril poriadne dlho a takisto dlho som aj pílil rodičom uši, aby mi ho kúpili. Bola to poriadna bichľa s tenkými stránkami a malými písmenkami (ako isto viete, takéto knihy neznášam), ale nápad a vynikajúce ohlasy ma prinútili knižku si kúpiť. A ja som len dychtivo prevracal stránky... Rovnako pochmúrna bola aj Mágia krvi, na ktorú som sa tiež dlho tešil, no musím sa priznať, že som ju nedočítal a zabalil to asi v polovici. Nie, že by som sa bál... strach mám predsa rád. No knižka ma vôbec nezaujala autorkinou štylistikou. A zakrádanie sa po cintorínoch a hľadanie nejakého proroctva... to už je aj na mňa príliš. Avšak niektorým sa knižka páčila. Možno by sa medzi strašidelné knihy mohlo zaradiť aj Meno hviezdy, ktoré je o Jackovi Rozparovačovi. No čo, baby, chceli by ste ho stretnúť v zasneženej uličke? :-D

Nemožno zabudnúť ani na kikirikatú sériu, ktorá vyšla pred pár rokmi vo vydavateľstve Slovart - Údolie: Hra a Katastrofa, ktoré však nezožali veľký úspech. Boli o deckách, nad ktorých odvahou a vytrvalosťou som neprestával otvárať ústa. V neposlednom rade si spomínam na mysterióznu sériu, ktorou sú diela od švédskych autorov - Kruh a Oheň, obe poriadne rozsiahlé. Zatiaľ čo prvý diel sa mi neskutočne páčil, v tom druhom bolo podľa môjho názoru veľa zbytočností a kniha by potrebovala poriadne poškrtať. Nehovoriac o tretej knihe, ktorá má mať vyše osemsto strán a myslím, že sa na jej čítanie neodvážim.

Mysteriózne knihy som proste miloval... A prečo hovorím v minulom čase? Dnes preferujem už niečo iné - buď súčasnú fantasy literatúru alebo realistické príbehy, pri ktorých si oddýchnem. No takisto sa občas rád vrátim do sveta upírov a strašidiel... prečo si predsa nedopriať malú zmenu. A ešte maličká otázka na záver. Určite ste si všimli, že môj blog dostal malú aktualizáciu, aby ste sa na ňom cítili ešte príjemnejšie než doposiaľ. Ako na vás táto zmena pôsobí? Máte voči nej nejaké výhrady? Každý dotaz mi pomôže. :-)

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže