RECENZIA: Ako sa to všetko začalo (R. Schneiderová)

Život je ako horská dráha. V jeden deň ste plní elánu, všetko vám vychádza podľa vašich predstáv a cítite sa, akoby ste sa už nemohli mať lepšie. Inokedy je to zas naopak, osud vám hádže polená pod nohy a všetko sa na vás valí ako lavína. Ezra Faulkner tento kolobeh pochopil veľmi dobre. Sám je úspešným chalanom so snubnou kariérou tenistu a lámača dievčenských sŕdc. Tuší, že podobne ako na ostatných, aj na neho čaká "zlom". A nemusel čakať dlho. Ezra sa stáva obeťou autonehody, ktorá mala vážne následky. Hlavný hrdina by však vôbec nečakal, že práve takáto udalosť mu otvorí oči a namiesto bezvýchodiskového konca môže byť, naopak, novým začiatkom.

"Niekedy si myslím, že všetkých čaká v živote nejaká tragédia. Že život každého sa v istej chvíli stane výnimočným. Stačí len jedna udalosť, ktorá spustí sled všetkých dôležitých vecí."

Obdivujem spisovateľov, ktorí dokážu do svojich diel vniesť hlboké myšlienky, ktoré prinútia čitateľov zamyslieť sa určitým spôsobom nad životom a bytím ako takým. Robyn Schneiderová k týmto autorom určite patrí, pretože jej dielo ma niekoľkokrát presvedčilo o tom, že je "veľká spisovateľka". Ako sa to všetko začalo ani zďaleka nie je najlepšou knihou, akú som kedy čítal, avšak malo niečo do seba - kvôli čomu by si ho mal prečítať každý z vás.

Doposiaľ som čítal množstvo knižiek, ktoré mali smutnú tematiku, rozprávali o určitej nehode či handicape. Vždy so sebou prinesú emócie a vyvolajú vo mne viacero pocitov. Ako sa to všetko začalo sa od ostatných príbehov trochu líšilo, pretože bolo psychologickým románom a hoci mohla autorka jednotlivé postavy prepracovať do ešte väčšej hĺbky, príbeh nakoniec vyznel veľmi dobre. Je možné, že zopár čitateľov nepochopí, ako Schneiderová dielo ukončila a taktiež sa môžete v spletitosti myšlienkových pochodov Cassidy stratiť. Ženy, ach tie ženy.

"Na hviezdach je smiešne to, ako rýchlo pohasínajú."

Ako som už naznačil, Ezra ani Cassidy neboli výnimočnými postavami. Cassidy ostala u mňa nepochopená, keďže mnohokrát som sa s ňou nezhodoval. Ezra bol zas pohoďák, so svojskými hláškami a múdrymi myšlienkami. Síce som sa na niektorým miestach nudil, jeho vecné poznámky ma vždy navnadili čítať knihu ďalej. Aj preto som veľmi ocenil, že autorka v príbehu použila práve ja-rozprávanie. Ak sa do knihy pustíte, pravdepodobne nebudete očakávať nič zložité ani zamotané. Ako sa to všetko začalo je prostý príbeh vhodný na oddychovanie, na druhej strane však treba rátať s tým, že vás možno rozplače či rozosmeje

Nečakajte výnimočnú knihu. Čakajte pekné myšlienky a čítanie, pri ktorom si oddýchnete od všetkých problémov. Život vie byť mnohokrát krutý a nespravodlivý a Robyn Schneiderová túto tému poňala veľmi pekne. Hoci mala kniha svoje muchy a neraz som natrafil na "hluché miesto", oplatí sa prečítať si ju. Nikdy predsa neviete, čo na vás číha za rohom...

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia.
Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese