RECENZIA: Prečo sme sa vlastne rozišli? (L. Moriarty)

Do slovenských kníhkupectiev sa dnes dostalo ďalšie dielo úspešnej Liane Moriartyovej "Prečo sme sa vlastne rozišli?". Autorkina predošlá kniha Manželovo tajomstvo si získala srdcia mnohých čitateľov a aj v tomto prípade si pre svojich fanúšikov prichystala dojímavý a srdcervúci príbeh.

Predstavte si situáciu, že máte milujúceho manžela, ste v treťom mesiaci tehotenstva a váš život nemôže byť lepší. Zrazu sa prebudíte v posilňovni, do ktorej ste nikdy pred tým nechodili. Na hlave máte hrču, neviete, čo sa deje. No najdesivejšie je, ak zistíte, že od vašej poslednej spomienky ubehlo desať rokov, s milujúcim manželom sa rozvádzate a ste matkou troch detí, na ktoré si ani len nepamätáte. Do tejto situácie sa dostala Alice, ktorej život sa v okamihu zmenil na nepoznanie. Stojí pred ňou množstvo úloh, ktoré ani zďaleka nebudú ľahké: dokáže sa vrátiť späť do starého života, hoci sa v jej pamäti nachádza veľká diera? A v neposlednom rade - dokáže napraviť to, čo za posledné roky pokazila

Autorkine predošlé knihy som doposiaľ nečítal, avšak na jej tvorbu som počul samé chvály. Keď som sa dostal k príležitosti zrecenzovať jej nové dielo, neváhal som ani jedinú chvíľu. Tušil som, že práve táto kniha bude niečím odlišná a hoci obyčajne literatúru pre dospelých nečítam, príbehu som dal šancu. S odstupom času môžem povedať, že Prečo sme sa vlastne rozišli? je dokonale premyslený román a jeho autorka sa vyhrala s každým jedným nepodstatným detailom

"Nebola v cudzej krajine, kde ľudia hovorili iným jazykom. Bola vo zvláštnom novom svete, kde každý vede, čo sa deje, iba ona to nevedela."

Akoby bolo Moriartovej špecialitou "rýpať" sa v rodinných záležitostiach. Jej obe knihy totiž riešia správanie v dôležitých životných situáciách: odísť a vzdať sa, alebo sa schopiť a zatnúť zuby? Myslím si, že práve táto téma je v súčasnej dobe veľmi aktuálna, keďže pozorujeme rozvraty v mnohých manželstvách a taktiež si myslím, že "Prečo sme sa vlastne rozišli?" môže ženám dodať určité sebavedomie a guráž riešiť problémy s chladnou hlavou. Netreba si však myslieť, že sa v knihe nájdu iba zúfalé mamičky. Autorka má veľmi chytľavý štýl písania, ktorý môže zaujať širokú skupinu čitateľov. Kniha mala množstvo pekných myšlienok a bolo vidieť, že Moriartyová píše o niečom, čo jej je dobre známe.

Veľa ľudí sa v podobných situáciách, kedy je manželstvo na pokraji zaniknutia, odvoláva na deti - ak však spoznáte ratolesti Alice a Nicka, dobre si rozmyslíte, či by ste chceli byť ich rodičmi. V hlavách troch malých detí sa totiž odohrávajú veci, o ktorých veľa dospelákov nemá ani len páru a, pravdupovediac, neviem si predstaviť, že by som vychovával takto nadané a hyperaktívne deti. Síce by sa mohlo zdať, že  Prečo sme sa vlastne rozišli? je príbeh ako každý iný, ak sa do diela začítate, zistíte pravý opak. Moriartyová do príbehu dala kus seba a to sa mi na knihe páčilo najviac. Komu teda dielo odporúčam? Okrem milovníkov skutočných príbehov by si ju mal podľa môjho názoru prečítať každý, kto má problémy so svojimi blízkymi a nevie, akou cestou sa vybrať. Moriartyová napísala nevšedné dielo, ktoré určite zožne veľa úspechov - a nielen u dospelých žien.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar.
Knihu si môžete kúpiť kliknutím sem.