RECENZIA: Korisť (Kathy Reichs)

Dobrodružstvá Tory, Bena, Sheldona a Hiram pokračujú! Opäť na nich čaká korisť - avšak má to jeden háčik. Viráti nie sú jediní, kto sa o ňu uchádza. Budú im vlčie schopnosti stačiť na to, aby premohli súpera a nestali sa jeho korisťou?

Určite si pamätáte premakanú obálku Virózy, ktorú môžete v kníhkupectve ohmatkávať už vyše roka. Prvý diel tejto dobrodružnej série od Kathy a Brendana Reichs, ktorých som predtým nepoznal, ma doslova nadchol. Na štvorici deciek ma zaujala ich vytrvalosť a schopnosť neoblomne prekonávať prekážky. Od druhého pokračovania Virózy som teda očakával rovnako strhujúci román plný akcie, zvratov a mladistvého vyjadrovania, ktoré v prvej knihe pôsobilo veľmi uveriteľne. Hoci sa mi predošlá časť páčila o kúsok viac, môžem potvrdiť, že aj Korisť splnila moje očakávania.

"Moje schopnosti ma navždy poznačili ako outsidera. Na druhej strane som však bola vďaka nim jedinečná."

Niektorí ľudia (a Kathy Reichs k nim určite patrí) sa jednoducho narodili preto, aby sa z nich stali autori úspešných kníh a ohurovali svojou štylistikou masu čitateľov. Viráti majú všetko, čo by ste mohli očakávať od knihy určenej pre každého milovníka dobrodružných príbehov. Síce je táto séria nasmerovaná skôr na dospievajúcu mládež, ktorá podobné príbehy zbožňuje, určite sa nájde aj zopár dospelákov, ktorí si pri čítaní prídu na svoje. Mal som navyše pocit, že hlavní hrdinovia od poslednej časti  dospeli (a nebude to tým, že som prvý diel čítal pred viac ako rokom). Uvažovali racionálnejšie, nerobili detské chyby a ich vystupovanie mi pripadalo omnoho profesionálnejšie

"Ako mnou prešľahlo vlčenie, svet sa zaostril. Ale niečo bolo inak."

Možno si poviete, že pár deciek nedokáže vyriešiť zložitú záhadu a celý príbeh bude pôsobiť príliš naivne a infantilne, avšak opak bol pravdou. Autori sa dokázali pekne vyhrať s celou dejovou líniou. Síce som sem-tam narazil na zopár hluchých miest, avšak tie môj dojem ovplyvnili len v malej miere. Oveľa väčšia časť tejto knihy bola "napchatá" akciou a dobrodružstvom a vy ste sa nestíhali diviť, čo sa deje pred vašimi očami. Čítanie vám dozaista spríjemní aj preklad knihy s množstvom nových slov, ktoré budú blízke mládeži. Ten ste však mohli spozorovať už vo Viróze, keďže kvalita, ktorá bola nastolená, v tomto prípade určite nepoklesla.

Čo dodať na záver? Korisť je príjemným pokračovaním série Viráti, ktorej cieľovou skupinou je mládež. Preto od nej netreba očakávať komplikovanú dejovú líniu či množstvo charakterov a faktov. Nemožno však tvrdiť, že autorka zložitý román napísať nevie - na konte má totiž kôpku úspešných diel, ktoré sú určené dospelým. Musím povedať, že som sa popri čítaní Koristi nenudil a kniha splnila moje očakávania. Ak sa vám teda páčila Viróza, určite by vo vašej knižnici nemal chýbať ani tento kúsok. V prípade. že som vás nepresvedčil a vy stále váhate, či sa do knihy pustiť, na pripojenej adrese, ktorú nájdete o pár riadkov nižšie, si môžete prečítať prvé dve kapitoly :-). Pekné čítanie!

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu SLOVART.
Knihu si môžete kúpiť (alebo prečítať ukážku) na tejto adrese