RECENZIA: Zbohom, nevinnosť (Cora Carmacková)

Pre niektorých je v živote dôležité vzdelanie, pre iných kamaráti, úspech či bohatstvo. Študentku herectva Bliss ale trápi úplne niečo iné. Je poslednou, nazvime to nepoškvrnenou, na vysokej škole a je ochotná urobiť čokoľvek, aby sa to zmenilo. Románik na jednu noc je fajn - nie však v prípade, keď na druhý deň zistíte, že muž, ktorý vám ešte včera ležal v posteli, je vašim učiteľom.

Znie to ako klišé z amerického filmu? Možno. Tento námet však pozdvihol Coru Carmackovú medzi celosvetovo obľúbené autorky, ktoré sa môžu popýšiť množstvom úspešných kníh. A Zbohom, nevinnosť medzi ne určite patrí. Jej jednoduchý nápad, ktorý je okorenený štipkou romantiky a erotiky, pričom zároveň nejde o nič zamotané ani zložité, vytvára naozaj príjemnú atmosféru príbehu. Stránky pritom plynú jedna radosť a pri čítaní nemáte pocit, že by ste sa nudili. To sú hlavné prednosti spomínanej knihy, na ktorú som sa už mesiace tešil. A s odstupom času môžem spokojne tvrdiť, že moje očakávania splnila. Do poslednej bodky.

"Ľudia zvyknú tvrdiť, že nezáväzné romániky na jednu
noc sú jednoduché. To ešte nepoznajú mňa."

Hneď na začiatku by som rád poznamenal, že ak čakáte náročný príbeh, Zbohom, nevinnosť pravdepodobne nebude pre vás. Možno v nej nenájdete do detailu prepracované hlavné postavy, možno sa nestotožníte s ich rozhodnutiami. Možno vám budú pôsobiť naivne a absurdne. Avšak ak si chcete prečítať v skutku zaujímavý príbeh, ktorý ako celok vytvára príjemné čítanie, pri ktorom si oddýchnete a zabudnete na svoje problémy, práve táto kniha je dobrou voľbou. Mne osobne ani jeden z charakterov nevadil a hoci som sa s nimi ani výrazne nestotožnil, v prípade tejto knihy to nahralo veľkú rolu.

"Bývame síce v tom istom obytnom bloku, ale spravím
všetko pre to, aby sme sa viac nevideli."

Taktiež sa mi veľmi páčilo, že Carmacková sa nehrala na niečo, čím nie je. Jej príbeh bol vyrozprávaný príjemným štýlom, ktorý sa ľahko čítal a bolo vidieť, že autorka veľmi dobre vedela, čo chce dosiahnuť. Že si zápletku dopredu premyslela a svojich čitateľov zbytočne nenaťahovala. Hoci by sa dal námet jej knihy rozpracovať aj na štyristovku strán plných nezáživných myšlienkových pochodov hlavných postáv, ona stavila na menší rozsah - a bezmála dvestopäťdesiat strán tejto knihe bohato stačilo na to, aby zaujala masu čitateľov - vrátane mňa.

"Niektoré vzťahy sa skončia bez ohľadu na to, ako veľmi sa snažíme. Žiaria jasne ako hviezdy, až kým nenadíde ich čas, a vtedy zhasnú."

Losing it alebo v slovenčine Zbohom, nevinnosť je príjemným čítaním pre každého, kto má chuť na nenáročný príbeh s myšlienkou zakázanej lásky. Kniha splnila moje očakávania a rozhodne vám odporúčam prečítať si ju. Hoci by niektorí mohli povedať, že autorka neprišla s ničím novým (a čiastočne majú aj pravdu), Carmacková ide s trendom, vie, čo sa dnes "nosí" a čím svojich čitateľov zaujme. Osobne som veľmi zvedavý na pokračovanie príbehu, ktoré by malo do slovenských kníhkupectiev doraziť v septembri tohto roku.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar
Knihu si môžete kúpiť na tejto adrese.