Preskočiť na hlavný obsah

Leto, na ktoré sa neskutočne teším

Akoby to bolo včera, keď som so spolužiakmi riešil, kto kde bude sedieť a kto sa podujme na to, aby išiel ráno o pol siedmej "rezerovať" miesta (samozrejme, že ja :D). Tretí ročník ubehol neskutočne rýchlo. Síce bol naozaj náročný, plný stresových situácií a ťažkých momentov. Na druhej strane mi veľa dal a opäť som o niečo múdrejší - a nielen čo sa vedomostí v škole týka. Našťastie som všetko úspešne zvládol a dokonca, hoci sa nechcem chváliť, so samými jednotkami. Desím sa toho, že takto o rok budem zažívať svoje posledné stredoškolské leto - a potom príde niečo úplne, úplne iné. 

Spomínaný rok bol pre mňa v mnohých veciach prelomový. Len včera sme spolu s partiou talentovaných umelcov ukončili najväčšie podujatie pre deti na Slovensku - Rozprávkový zámok v Bojniciach, ktorý si tento rok prišlo pozrieť 22 tisíc divákov. Bola to moja úplne prvá príležitosť zúčastniť sa niečoho takéhoto. Avšak nebolo to iba o hraní a spievaní. Určite nikdy nezabudnem na zážitky, ktoré sme prežili - na všetky párty, žúrky, 4 hodiny spánku a následne ďalších 12 na "pľaci"... Niečo také musíte jednoducho zažiť, pretože slová na to nestačia. Práve preto mi ostalo len málo času pre seba a na knihy, no verím, že všetko v lete dobehnem. 

Keby som mal ďalej hodnotiť tento školský rok, určite by som spomenul množstvo kamarátov, ktorých som spoznal - a s ktorými som strávil dlhé chvíle a začal si viac užívať voľný čas. Konečne som našiel tú správnu vysokú školu, ktorá mi bude vyhovovať a ktorá je pre mňa ako stvorená. Na druhej strane ale musím povedať, že stále nie som úplne presvedčený o tom, čomu sa chcem naozaj venovať. Viem, že chcem byť novinárom, robiť reportáže, venovať sa médiám, no čo ostatné pre mňa blízke veci? Našťastie mám ešte trochu času na to, aby som si všetko premyslel.
Napriek tomu všetkému sa ale neskutočne teším na leto a dva mesiace oddychu. Síce ho pravdepodobne nestrávim pri mori, ale už koncom tohto týždňa idem s rodičmi do Štúrova. Okrem toho sa dlhý čas odhodlávam spraviť si vodičák - a aj keď sa mi vôbec nechce, určite sa do autoškoly prihlásim. Pretože bez neho to dnes už nejde. Teším sa na knihy, ktoré mi mesiac ležia na poličke, ale nemal som na ne čas. Čaká ma re-reading Harryho Pottera, ale aj štvrtá časť Jazdcov časom, Girl Online či S láskou, Rosie. Najdôležitejšie bude načerpať čo najviac energie, pretože štvrták bude naozaj krutý. 

Ešte si to stále neuvedomujem, ale zajtra skutočne prichádza leto. Ako ho plánujete stráviť vy? A vidíme sa knižnom zraze, ktorý sa uskutoční vo štvrtok v Martine? Dúfam, že áno! :-) 

Komentáre

  1. Ako stredoškolák sa rátaš aj po maturite, takže toto tak úplne nie je tvoje posledné stredoškolské leto :D ale viem ako si to myslel :D
    Čo sa týka tohto roku...no ako každý, mal svoje svetlé momenty ale aj tie slabšie :) ale výsledkom som vlastne spokojná a fakt to bol jeden z najlepších rokoch :) tie zážitky, ľudia čo som spoznala... :)
    Ty sa odhodlávaš spraviť vodičák a ja tu pomaly rátam mesiace, kým si ho konečne môžem dať spraviť :D
    Do Martinu, aj keď som veľmi chcela, sa mi ísť nepodarí - práve kvôli brigáde, ktorá je vlastne jediným mojím plánom na prázdniny :D Ale tak, zraz si uži, a ja budem ticho závidieť pri čítaní reportov zo zrazu :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja si netrúfam povedať, či bol tento rok najlepší, ale určite bol jeden z tých lepších. :)
      Nevadí... určite budeš môcť prísť na ďalší zraz, pretože rozhodne ich ešte veľa bude. :) Uži si leto! :)))

      Odstrániť
  2. Ja mám pre zmenu svoje prvé stredoškolské prázdniny (skončila som 1.ročník gymnázia) :D Tento "rok" ubehol veľmi rýchlo a bol naozaj super :) Zároveň som však rada, že sú tu prázdniny. Konečne budem mať viac času na knihy.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. A kam chodíš do školy? :) Dúfam, že si užiješ leto :)

      Odstrániť
    2. Gymnázium vo Vranove (také mesto na východe :D)
      Ďakujem :D aj ty :)

      Odstrániť
  3. Já už si prázdniny užívám měsíc (diky maturitě), ale je spíše pracovní. I tak ale po večerech čtu :) akorát mám rozečtený poslední díl Darrena Shana trilogii Město a pak chci dočíst papírová města a pak se zase vrhnou na nějaké romány, protože Darren mě tak trochu vyčerpal :D a potřebuji teď něco milého a ne "hororového".
    Snad přečtu dost knížek za ten promeškaný maturitní rok a snad ty ho po prázdninách taky zvládneš s přehledm jako já :) budu držet palce ^__^

    OdpovedaťOdstrániť
  4. štúrovo je úžasné, pevne verím, že si to tam užijete :) a ten vodičák nie je nič strašné, keď človek zvládne prax, naučiť sa pár testov je len otázka niekoľkých hodín :)

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Rovnaké a predsa iné | VOX (Christina Dalcherová)

Si žena . Máš práva ako každá iná. Rodinu , deti, milujúceho manžela. Predsa len sa niečím od mužov odlišuješ. Za deň môžeš vysloviť iba sto slov . Vitaj vo svete Christiny Dalcherovej, ktorá napísala dystopický román VOX .  Doktorka Jean McClellanová , uznávaná vedkyňa, sa o politiku nikdy nezaujímala, preto prichádzajúcu zmenu nepostrehla . Keď vláda vyhlásila, že ženy smú vysloviť najviac sto slov denne, neverila tomu . To sa predsa nemôže stať, hovorila si. Nie v Amerike. Nie jej. Všetkým ženám a dievčatám bez rozdielu veku postupne nasadili na ruku náramok, slovomer . Ak prekročia povolený limit, zasiahne ich neznesiteľný elektrický výboj. Ženám zakázali pracovať , vzdelávať sa, združovať. Presadzuje sa patriarchálny systém, kde každý pozná svoje miesto . Od žien sa očakáva, že povedú domácnosť a budú oddanými, poslušnými manželkami . A na to je potrebná nanajvýš matematika. Nie hláskovanie, literatúra či reč . Predtým priemerná osoba hovorila šestnásť tisíc slov denne, te

Otec, ktorého nikdy nepoznala | recenzia knihy Keby som ťa našla (Ava Dellairová)

Cieľom azda každého spisovateľa je zaujať svojho čitateľa a prísť s niečím originálnym a pútavým. Fanúšikovia literatúry pre mladých môžu poznať Avu Dellaire najmä vďaka knihe Listy do neba , ktorá vyšla pred troma rokmi vo vydavateľstve Ikar . Dellaire v nej prišla s originálnym nápadom listov určených známym osobnostiam, ktorí už nežijú. Vo svojej druhej knihe autorka opäť prichádza s niečím nápaditým. Príbeh totiž vyrozprávala v dvoch líniách   –  z pohľadu sedemnásťročnej Angie a jej matky Marilyn, ktorá sa retrospektívne vracia do svojich sedemnástich, teda ešte pred narodením dcéry Angie.  Sedemnásťročná Angie žije len s mamou, otec zomrel ešte pred jej narodením . Mama o ňom takmer nehovorí, len sa zakaždým pri spomienke na lásku z mladosti rozplače . Jej dcéra dokonca nevie, ako otec vyzeral. Raz nájde v bielizníku hnedú obálku a pod ňou fotografiu. Je na nej usmiaty chlapec v objatí s veselým, bezstarostným dievčaťom . Dôjde jej, na koho sa pozerá. Nález Angie nedá

Keď v rukách držíte bohatstvo | Harry Potter fotočlánok

Pred pár dňami som vás informoval o tom, ako vydavateľstvo Ikar plánuje tretie vydanie Harryho Pottera - tentokrát v brožovanej väzbe s novými obálkami . Knihy uzreli svetlo sveta pred necelým týždňom a ja som sa postaral o to, aby som sa stal majiteľom prvých dvoch častí čo najskôr. Práve preto už dnes zdobia moju knižnicu a vždy keď okolo nej prechádzam, nemôžem sa vynadívať na ich obálky . Darmo, táto edícia sa grafikom naozaj podarila a zaujímavo vyzerá aj slovenské vydanie . Síce by som v takúto neskorú hodinu nemal, pripravil som pre vás obálkovú slintačku. Tak teda, dobrú chuť ! :-)           Určite väčšinu z vás poteší, že knihy sú pomerne kvalitné paperbacky , ktoré sa pri čítaní nelámu (pevne dúfam, že bude ich kvalita rovnaká aj pri štvrtej a piatej časti). Už teraz sa teším, kedy si na tieto knihy nájdem časť a budem mať možnosť si ich opäť prečítať - a tým pádom prežiť celé dobrodružstvo ešte raz. Kto sa ku mne pridá? :-) Leto je dosť dlhé, takže