RECENZIA: Nádherná svadba (Jamie McGuireová)

Síce bol príbeh Abby a Travisa publikovaný pred niekoľkými rokmi, v srdciach fanúšikov ostal dodnes. Len prednedávnom vyšla novela ku knihám Krásna katastrofa a Chodiaca katastrofa, ktorá rozhodne nesmie chýbať na poličke každého fanúšika McGuireovej tvorby. Čo si o nej myslím ja?

Anotácia Nádhernej svadby sľubuje, že po dočítaní danej novely už čitatelia nikdy nebudú vnímať hlavných protagonistov série Krásna katastrofa ako predtým. Avšak čo môže tak radikálne zmeniť mienku čitateľov o Abby a Travisovi? A čo sa skrýva za urýchlenou svadbou v Las Vegas? Keďže som fanúšikom spomínanej série, nemohol som si nechať ujsť ani Nádhernú svadbu. Predošlé dve knihy som autorke zhltol aj s navijakom a jej štylistika sa mi zapáčila už na prvých stranách. V Chodiacej katastrofe, ktorá rozpráva ten istý príbeh z Travisovho pohľadu, som si navyše ešte väčšmi obľúbil hlavného hrdinu. A hoci daná kniha nepriniesla skoro nič nové, dokázal som to autorke odpustiť.

Čo sa týka Nádhernej svadby, môj názor sa už trochu líši. Síce je spomínaný príbeh dynamický a dobre čitateľný, nemyslím si, že bolo nutné vydať ho ako samostatnú knihu. Stovka strán teda mohla byť pridaná k jednému z predošlých románov. Treba však povedať, že aj napriek malému množstvu strán dokázala autorka vytvoriť zaujímavý doplnok k sérii, ktorý naozaj zmení váš pohľad na hlavných hrdinov. Netreba ale očakávať nič svetoborné - pretože útla knižka určite neprekoná svoje dve predchodkyne.

"Životné tragédie nás niekedy menia, ale niektoré veci zostávajú rovnaké."

Veľkou prednosťou autorky je vykreslenie postáv, ktoré sa vám dozaista vryjú pod kožu. Vie im dodať hĺbku a realistický základ - tak, aby čitatelia prežívali príbeh spolu s nimi. Krásna katastrofa vo svete spôsobila pomerne veľký rozruch, a preto sa nie je čomu čudovať, že sa McGuireová drží svojej série ako kliešť - a neustále prináša nové príbehy. Dôkazom je aj Sladké zabudnutie, ktoré vyjde v slovenčine už o malú chvíľku, a tentokrát bude zamerané na Travisovho brata a jeho priateľku Cami. Som naozaj veľmi zvedavý, čo daný príbeh prinesie - a verím, že bude aspoň sčasti taký dobrý, ako predošlé autorkine publikácie.

Ak mám Nádhernú svadbu objektívne zhodnotiť, musím povedať, že som očakával trochu viac. Hoci ma čítanie bavilo a autorka sa pridržiavala štylistiky, ktorými boli napísané predošlé knihy, predsa len mohla príbehu dodať zopár stránok navyše. Ak sa však chcete opäť vrátiť do sveta Abby a Travisa a vnímať atmosféru ich (takmer) dokonalého vzťahu, určite by ste si nemali nechať ujsť ani Nádhernú svadbu. Myslím, že jej prečítanie ľutovať nebudete.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem e-shopu PreŠkoly.sk
Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese