RECENZIA: Všem klukům, které jsem milovala (J.Han)

Zatiaľ čo v Čechách vyšlo Jenny Hanovej už viacero kníh, pre slovenských čitateľov je viac-menej neznáma. Mnohí ju však spoznajú vďaka knihe Všem klukům, které jsem milovala, ktorá len prednedávnom vyšla vo vydavateľstve CooBoo. Čo si o tejto letnej oddychovke myslím ja?

V lete len málokto siahne po zložitom čítaní a väčšina z nás obľubuje v tomto období skôr oddychové knihy. Všem klukům, které jsem milovala je jednou z nich - a síce získala od čitateľov rozporuplné reakcie, väčšiu skupinu tvoria čitatelia, ktorých jej príbeh chytil za srdce. Hlavnou postavou románu je mladá Lara, ktorá si podobne ako všetky jej rovesníčky prešla mnohými láskami. Nikdy však danému chlapcovi nedala najavo, čo k nemu cíti a ľahšie pre ňu bolo vložiť všetky emócie do listov, ktoré ale nikdy nenašli svojho adresáta. No čo sa stane v prípade, keď Larine listy zmiznú a prečítajú si ich ľudia, ktorým boli adresované?

Hneď na začiatku chcem spomenúť, že od knihy netreba očakávať zložitú dejovú líniu s množstvom postáv a dejových zvratov. Všem klukům, které jsem milovala je naozaj jednoduchý príbeh a na viacerých miestach som mal pocit, že je vhodný skôr pre mladších čitateľov. Tí sa od knihy nebudú vedieť odtrhnúť a Jenny Hanovej uveria každé jedno slovo. Hoci som sa spočiatku bál, čo sa z príbehu vykľuje, pretože sa rozbiehal dlhšie než som očakával, v druhej polovici som si čítanie naplno užíval a rozhodne neľutujem, že som po spomínanej knihe siahol. Mala svoje nedostatky, určite áno, avšak myslím si, že si ich nenároční čitatelia dokážu odmyslieť.

Veľkou výhodou bolo, že autorka do knihy zakomponovala rodinné prostredie a vzťahy, ktoré s ním súvisia. Kniha teda nie je orientovaná iba na lásku a ľúbostné listy. Jenny Hanová rieši problémy, ktoré sa týkajú domácnosti, vyrovnania sa s povinnosťami, ale aj vzťahy medzi tromi sestrami, ktoré po smrti matky ostali odkázané iba na otca a najstaršiu sestru. Páčilo sa mi, ako dokázala autorka vykresliť prostredie príbehu a hrdinovia, ktorí boli jeho súčasťou, mi vôbec neprekážali. Na druhej strane však nemôžem povedať, že by som sa v nich našiel.

Všem klukům, které jsem milovala je nenáročné čítanie, ktoré vám spríjemní voľné chvíle. Jenny Hanová je šikovná autorka a síce by som jej dielo odporučil skôr mladším čitateľom, na chuť mu môže prísť každý, kto by si rád prečítal netradičný príbeh s romantickým podtónom. Krátke kapitoly zabezpečia, že sa knihou prelistujete veľmi rýchlo. Hádam sa jej pokračovanie objaví v preklade čo najskôr. Prajem pekné čítanie! :-)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti AlbatrosMedia
Knihu si môžete kúpiť napríklad na tejto adrese